29. března 2012

Společnost Goodyear představila na konci ledna novou řadu pneumatik pro nákladní vozidla Marathon +. Podle jejích údajů v porovnání s předchozí řadou i výrobky konkurence dále snižuje provozní náklady vozidel.
Pneumatiky pro dálkovou dopravu Marathon LHS II + a Marathon LHD II + pro hnací, respektive řízenou nápravu, vykazují podle výrobce nejnižší valivý odpor z dosud nabízených nákladních pneumatik Goodyear a zároveň mají lepší přilnavost na mokru než jejich konkurenti, a to bez negativního dopadu na kilometrový výkon.
Valivý odpor nových pneumatik je o sedm procent nižší než u pneumatik Marathon LHS II a LHD II, což vede nejen k nižší spotřebě, ale i ke snížení emisí výfukových plynů.
Nová směs běhounu Silefex
Nízké hodnoty valivého odporu a výborné brzdné vlastnosti nových pneumatik na mokru potvrdil i test společnosti TÜV Süd Automotive, který srovnával výkonnost nových pneumatik Marathon II + s třemi hlavními konkurenty. Klíčovým prvkem, který k těmto vylepšením přispěl, je nová směs běhounu Silefex, která byla vyvinuta v inovačním středisku společnosti Goodyear v Lucemburku.
Pneumatiky Goodyear Marathon LHS II + a LHD II + nahrazují řady Marathon LHS II a LHD II. Nahrazení kombinace pneumatik LHS II, LHD II a LHT II pneumatikami LHS II +, LHD II + a LHT II může podle výrobce představovat jednoprocentní úsporu ve spotřebě pohonných hmot. Pro nákladní automobil s návěsem při spotřebě 32 l / 100 km, ceně nafty 35,50 Kč/litr a ročním kilometrovém výkonu 120 tisíc kilometrů to představu-je úsporu ve výši zhruba 13 500 Kč a snížení emisí CO2 o tisíc kilogramů.
Spolupráce se značkou Mercedes-Benz
Společnost Goodyear při vývoji nových řad Marathon+ úzce spolupracovala se společností Mercedes-Benz Trucks. Právě na jejím vozidle probíhalo testování nových pneumatik, včetně přilnavosti na mokru a opotřebení. Ověřování vlastností probíhalo na několika flotilách vozidel Mercedes-Benz Actros 1844 a 1841 používaných v dálkové dopravě po dobu osmnácti měsíců.
(lan) www.goodyearpneu.cz