14. června 2010

Od června jsou na českém trhu v prodeji nové modely Renault Master, Renault Trafic a Renault Kangoo Express Maxi. Novinářům je již v předstihu na konci dubna v Praze představila společnost Renault ČR, a. s.
Od nových tří modelů, které uživatelům nabízejí přepravní prostor o objemu od dvou do 22 m3, si francouzský výrobce slibuje další posílení své pozice na trhu s lehkými užitkovými vozidly v Evropě, na němž působí již dvanáct let. I přes obtížnou ekonomickou situaci loni značka Renault v tomto segmentu obsadila tržní podíl 14,81 procenta.
Přijíždí nový master
Nový master, vlajková loď Renaultu v sortimentu užitkových vozidel, vychází z osvědčeného designu, který zdůrazňuje robustnost vozidla. Stranou pozornosti nezůstala ani ergonomie – pracoviště řidiče bylo navrženo tak, aby obsluha vozidla byla co nejpohodlnější; podle výrobce se jedná dokonce o nejpohodlnější pracoviště, které je v současné době na trhu s užitkovými vozidly k dispozici.
Pohon zajišťuje nový motor 2.3 dCi, který Renault nabízí s výkonem 74 kW (100 k), 92 kW (125 k) nebo 110 kW (150 k). Kombinovanou spotřebu udává výrobce 7,1 litru na 100 kilometrů, takže průměrná úspora oproti předchozí verzi se pohybuje kolem jednoho litru na 100 kilometrů. Poklesly rovněž náklady na údržbu, a to o 40 procent. Všechny verze nového Renaultu Master jsou vybaveny ABS poslední generace s rozdělovačem brzdné síly. Verze s pohonem zadních kol mají navíc i systém ESP, který se uzpůsobuje míře zatížení, a sériovou kontrolou prokluzu kol ASR. Uzávěrka diferenciálu je k dispozici za příplatek.
Nové motory umožnily rozšířit nabídku vozidel Master i o delší verzi (délka L4), jejíž skříň může mít využitelný objem až 22 m3, a o ver-ze s dvoumontáží zadních kol s celkovou hmotností 3,5 a 4,5 tuny. Více je i možností pro instalaci nástaveb.
Celkem je v nabídce francouzského výrobce více než 350 verzí nového mastera, zahrnující 70 karoserií (například furgon, kombi, minibus, podvozek s jednoduchou a dvojitou kabinou, sklopný valník nebo skříňové nástavby), čtyři délky (tři rozvory a dva zadní převisy rámu), tři výšky a zadní či přední pohon (s jedno- i dvoumontáží zadních kol).
Renault Trafic – vše pro řidiče
Důraz na pohodlí a ergonomii je znát také u nového modelu Trafic. Jeho palubní deska byla přepracována a doznala přehlednějšího uspořádání ovládacích a kontrolních prvků. Výbavu výrobce převzal z osobních vozidel, což dává pobytu za volantem dodávky nový kvalitativní rozměr. Patrné je to především u limitované série Black Edition, která přináší komfort srovnatelný s luxusními osobními vozy.
Uživatelé si nohou vybírat ze dvou motorů – 2.0 dCi (s výkonem 66 kW / 90 k a spotřebou ve smíšeném provozu 7,4 litru na 100 kilometrů nebo s výkonem 84 kW / 115 k, rovněž se spotřebou 7,4 litru na 100 kilometrů) a 2,5 dCi (s výkonem 110 kW / 150 k a spotřebou ve smíšeném provozu 8,7 litru na 100 kilometrů).
Loni obsadil předchůdce nového traficu na evropském trhu ve svém segmentu třetí místo s podílem 13,5 procenta.
Renault Kangoo Express Maxi
Model Renault Kangoo byl poprvé představen v roce 1997 a od té doby se jej prodalo v nejrůznějším provedení více než 1,6 milionu kusů. O deset let později Renault rozšířil tuto sérii o model Kangoo Express a letos přišel s další novinkou – Kangoo Express Maxi. Ta má rozvor prodloužen o téměř 40 centimetrů a nabízí až 4,6 m3 užitného objemu a délku nákladového prostoru až 2,90 metru. Stejně jako její menší sourozenci vykazuje dobré jízdní vlastnosti a je charakteristická úspornými motory.
Koncept One Stop Shop
Spolu s uvedením nových modelů na trh spouští Renault ve dvaceti zemích nový koncept distribuce vozidel pro profesionální zákaz-níky typu One Stop Shop (vše na jednom místě) pod značkou Renault Pro+ / Business Centrum. V České republice má být služba k dispozici v deseti největších městech, a tudíž dostupná ve všech regionech.
Důraz na ekologii
Skupina Renault klade také důraz na ekologická a snadno dostupná řešení. Spolu s uvedením nových dodávek rozšířila svůj podpis Renault eco2 i na tuto kategorii vo- zidel. Podpis Renault eco2 je tak nyní platný již pro všechna vozidla značky Renault – osobní, lehká užitková i nákladní od 3,5 tuny výše.
Novinka roku 2011: elektrické Kangoo Express
Renault na tiskové konferenci v Praze ohlásil v předstihu novinku pro první polovinu roku 2011 – v prodeji bude stoprocentně elektrická verze modelu Renault Kangoo Express s dojezdem až 160 kilometrů. Toto vozidlo s „nulovými emisemi“ bude mít nákladový prostor o objemu 3 m3. Výrobce předpokládá, že najde uplatnění především v městské a příměstské dopravě.
(lan) www.renault.cz