Scania G 420

Miláček řidičů ve všech směrech

Miláček řidičů ve všech směrech

Švédská Scania v modelu G 420 přivedla na trh vyvážené vozidlo, které nabízí pohodlný pracovní prostor pro řidiče, velmi příjemný způsob řízení, slušný výkon a přijatelné provozní náklady.

Motor o výkonu 309 kW (420 k) poskytuje točivý moment 2100 Nm. Agregát pochází z osvědčené řady motorů o objemu 11,7 litru s vysokotlakým vstřikováním. Bez návěsu nabídl tahač od Scanie jako jediný spotřebu pod magickou hranicí 20 litrů na 100 kilometrů – přesně 19,5 l / /100 km. Této hodnoty nedosáhl pouze při jediném měření, ale v průměru. Při jednotlivých měřeních nebyla výjimkou spotřeba kolem 18,0 litru na 100 kilometrů. Tohoto bonusu se však Scania G 420 vzdala, když se musela předvést s plným nákladem, v soupravě s celkovou hmotností 25,8 tuny. Na rovinkách se ještě její spotřeba držela, avšak v náročnějším profilu, při stoupání a na silnicích v hornatějším terénu, se větší „žízeň“ moto-ru G 420 projevila naplno. Po zprůměrování výsledků ze „snadných“ testovacích úseků a „těžších“ etap vyšla spotřeba zástupce Scanie naprosto stejně jako u Volva FM 410 – 28,3 litru / 100 km.

Pro úplnost je třeba dodat, že stoupání zvládala scania lépe než konkurenti, a to s průměrnou rychlostí 74,3 km/h. Volvo dosáhlo na stejných úsecích o něco nižší průměrné rychlosti 73,1 km/h, nejpomalejší byl německý zástupce s průměrnou rychlostí ve stoupání 71,4 km/h. Balík nákladů na leasing, servis a pojištění vychází u G 420 s průměrem necelých 119 € na den o něco hůře než v případě Axoru (116 €/den), ale naopak lépe než u Volva FM 410 (122,50 € /den).

spinner