15. listopadu 2010

Společnost Mercedes-Benz do Brasil letos dosáhla hranice 400 tisíc prodaných autobusů. Společnost je již řadu let jedničkou na brazilském trhu s autobusy, letos v září se její tržní podíl pohyboval kolem 53 procent. Od roku 1956, kdy v Sa~o Bernardo do Campo začala vyrábět autobusy, prošel její závod pozoruhodným vývojem.
„Dosažená hranice 400 tisíc prodaných autobusů ukazuje, jak důležitý je pro Mercedes-Benz prodej autobusů, a současně potvrzuje naši vedoucí pozici na národním trhu,“ řekl v říjnu ředitel Mercedes-Benz do Brasil Jürgen Ziegler. „Díky vysokým objemům prodeje představujeme důležitou součást Daimler Buses, celosvětového lídra obchodu s autobusy,“ dodal.
Rekordní hranice 400 tisíc prodaných autobusů v Brazílii značka docílila s podvozkem 500 RSD. Jubilejní podvozek byl určen pro společnost Viaçao Cometa a je jedním ze 123, které si tato brazilská společnost objednala.
Podvozek O 500 RSD, který je určen pro linkovou a dálkovou dopravu, se vyznačuje nízkou spotřebou pohonných hmot i nízkými náklady na údržbu. Spolehlivost a dlouhá životnost hnacího ústrojí stejně jako integrované pneumatické pružení cestujícím zajišťují vysoký jízdní komfort.
„Jsme rádi, že tento čtyřsettisící podvozek dostane právě společnost Viaça~o Cometa, která je již od roku 2002 spolehlivým partnerem značky Mercedes-Benz,“ řekl Joachim Maier, ředitel odbytu Mercedes-Benz do Brasil. „Objednávka 123 kusů podvozku O 500 je jednou z největších zakázek na naše linkové autobusy v letošním roce.“
Největší výrobce autobusů v Jižní Americe
Mercedes-Benz do Brasil je největší výrobce nákladních automobilů a autobusů v Latinské Americe a je největším výrobním závodem německého výrobce za hranicemi Německa. Brazilský závod je kromě toho i jedním z center vývoje a výroby autobusových podvozků v rámci koncernu Daimler. Disponuje rovněž největším technologickým a vývojovým centrem pro užitková vozidla v Latinské Americe.
Podnik nabízí nejrozsáhlejší paletu modelů autobusů s více než dvaceti variantami pro nejrůznější způsoby nasazení, jako jsou městské či linkové autobusy. Jeho výrobní portfolio sahá od minibusů a mikrobusů přes běžné autobusové podvozky až k těžkým vozidlům jako podvozky pro linkové autobusy nebo velkokapacitní kloubová vozidla.
(lan)