Matador vstoupil do oblasti automobilového průmyslu

Matador

Koupí většinového balíku akcií společnosti Pal-Inalfa, a. s., která je součástí mezinárodního koncernu Inalfa Industries zaměřeného na výrobu střešních oken, vstoupil slovenský výrobce pneumatik – akciová společnost Matador – aktivně i do sféry automobilového průmyslu. V září to po podpisu smlouvy oznámil Ing. Róbert Reich z marketingového oddělení Matadoru. Matador se tak jako skupina v současnosti soustřeďuje na čtyři hlavní oblasti – na výrobu pneumatik, dopravních pásů, strojů a zařízení pro gumárenský průmysl a na oblast automotive. „Dříve jsme vyráběli jen stroje určené pro automobilky, v budoucnu však máme ambice soustředit se i na výrobu náprav a podvozkových skupin, které úzce souvisejí s pneumatikou. Chápeme tuto výrobu jako jeden komplex,“ řekl Róbert Reich. „Nosnou divizí pro nás nicméně zůstává divize pneumatik, která letos za první pololetí dosáhla tržeb na úrovni 3634 milionů Sk, což je ve srovnání s rokem 2003 nárůst o více než 14 procent,“ dodal.

Rozšiřování kapacit Poptávka na trhu s pneumatikami je nyní obecně vyšší než nabídka a největším problémem Matadoru je tak nedostatek výrobních kapacit. „Původní výrobní jednotka v Púchově už jednoznačně nestačí, a tak výrobní kapacity neustále rozšiřujeme. Kromě ní provozujeme ještě v Púchově společně s Continentalem závod na výrobu nákladních All Steel pneumatik. Další kapacity máme v ruském Omsku a nejnověji i v Etio-pii, kde se rozbíhá výroba nákladních pneumatik diagonální konstrukce. I tam ovšem počítáme s výrobou radiálních pneumatik,“ upřesil Róbert Reich. Výrobky z těchto závodů se Matador snaží prioritně uplatňovat na místních trzích – pneumatiky z Etiopie jsou určeny pro Afriku a Asii, pláště z Omsku směřují do Ruska a přilehlých zemí. „Část produkce z těchto satelitních závodů však využíváme i pro evropský trh,“ řekl Róbert Reich.
Matador také dále usiluje o diverzifikaci své produkce. „Speciálně pro potřeby ruského trhu jsme letos uvedli do sériové výroby ve společném podniku Matador-Omskshina zimní hrotovatelnou pneumatiku MP 51 Sibir2,“ dodal. V současné době Matador rozšiřuje nejen výrobní kapacity, ale i distribuční síť. „Po akvizici české sítě Obnovy máme vlastní síť na Slovensku i v Čechách a uvažujeme i o aktivním vstupu na polský a maďarský trh. Naším cílem je vytvořit jednu z největších retailových sítí ve střední Evropě,“ řekl Róbert Reich.

Důraz na Off road / SUV a UHP „Hlavní oblastí, na niž se při výrobě pneumatik v současnosti zaměřujeme, je segment Off road / SUV a UHP (Ultra High Performance). Matador má v současnosti v nabídce široký sortiment rozměrů a provedení, což souvisí s naším heslem ‚obujeme každý automobil‘. Postupně přecházíme na výrobu pneumatik vyšších palcových řad (17”, 18”), vyšších rychlostních indexů a nižších profilových čísel. Začátkem příštího roku hodláme uvést na trh první 20” pneumatiku Matador. Už z toho je zřejmé, nakolik je stávající produkce od té minulé odlišná,“ řekl Róbert Reich. „V segmentu Off road / /SUV nabízíme například dezén MP 71 Izzarda 4×4 A/T určený do každého terénu, na zimu jsme připravili nový asymetrický dezén MP 91 Nordica 4×4. V příštím roce nabídneme celoroční SUV plášť MP 81 Conquerra 4×4, který bude vyráběn v široké škále 15” až 20” v rychlostních indexech H (do 210 km/h), V (do 240 km/h a W (do 270 km/h). Vyrábíme také plášť MP 75 Wisentta, který je však zatím určen pouze na sportovní účely (používá jej například náš závodník Jozef Sýkora), ale už začátkem příštího roku bude dostupný běž-ným spotřebitelům,“ dodal Róbert Reich. Milan Frydryšek

spinner