MAN Group

MAN hodlá dále expandovat v zemích skupiny BRIC

MAN hodlá dále expandovat v zemích skupiny BRIC

Německý výrobce MAN v posledních pěti letech výrazně expandoval v mezinárodním měřítku a dokázal se prosadit na nových důležitých trzích skupiny BRIC (Brazílie, Rusko, Indie, Čína). V úsilí o další upevňování své pozice na nových trzích hodlá pokračovat i v letošním roce.

Úspěch strategie v zemích skupiny BRIC není podle únorové zprávy společnosti MAN Truck & Bus Czech Republic, s. r. o., dán jen obchodními příležitostmi. Vzhledem k různým ekonomickým cyklům probíhajícím na jednotlivých trzích se jedná také o minimalizaci rizika investic.

Jednou z letošních novinek bude například zahájení prodeje těžkých nákladních vozidel modelové řady MAN TGX v Brazílii v druhém čtvrtletí roku. Již od ledna MAN do vozidel z produkce MAN Latin America montuje motory MAN Euro 5.

Co se týče Ruska, v první polovině roku výrobce otevře novou montážní továrnu s kapacitou šest tisíc vozidel ročně poblíž Petrohradu.

V Indii MAN Truck & Bus podepsala novou smlouvu o převzetí původního joint venture podniku FORCE Motors. Výrobu a prodej těžkých nákladních vozidel modelové řady MAN CLA tak již bude řídit výhradně MAN.

V Číně vlastní MAN 25 procent plus jednu akcii majetku čínského výrobce nákladních vozidel Sinotruck, s nímž vyvinul a od příštího roku připravil do prodeje zcela nový těžký nákladní automobil SITRAK. Od loňského května je v provozu také již druhá sekce závodu MAN Diesel & Turbo v Guangzhou, v němž se vyrábějí především velká turbodmychadla a ozubená kola RENK.

Roste i zájem o spalovací motory

Strategickým segmentem s potenciálem velkého růstu je pro MAN externí obchod se spalovacími motory. Vznětové motory MAN se využívají k pohonu strojů v zemědělství, v železniční dopravě či v námořních jachtách. S tržbami 335 milionů € tento segment výroby loni poprvé překročil roční hranici 300 milionů €.

Důraz na vývoj a výzkum

Velkou pozornost věnuje MAN také výzkumu a vývoji, do nichž investuje čtyři procenta svých celkových tržeb. Výzkum a vývoj je soustředěn na obě hlavní části podnikání koncernu – na užitková a nákladní vozidla i energetické strojírenství. Cílem podniku je dále snižovat škodlivé emise, implementovat alternativní řídící koncepty a více využívat alternativní paliva.

Perspektivy hybridního pohonu pro snižování spotřeby pohonných hmot

Vývoj nákladních a užitkových vozidel se soustřeďuje na hybridní technologie pohonu. Již od roku 2010 běží například výroba městských autobusů MAN Lion’s City Hybrid. První provozní testy v Mnichově, Paříži a Barceloně potvrdily, že spotřeba pohonných hmot těchto vozidel je o 30 procent nižší než u autobusů s konvenčním pohonem. Také dopravcům provozujícím nákladní dopravu bude MAN dodávat nová vozidla s hybridním pohonem.

(lan) www.mantruckandbus.cz

spinner