21. června 2007
Poptávka po návěsech, která výrazně převyšuje výrobní kapacity jeho montážního závodu ve Werlte, přiměla německého výrobce Krone k přijetí ambiciózního investičního programu (viz DN 23/07). Jeho výsledkem bude od pátého týdne příštího roku zvýšení denní produkce ze současných 140 na 200 návěsů, uvedl na konci května Gero Schulze Isfort, který v rámci celého holdingu Bernard Krone odpovídá za prodej přípojných vozidel.
Investiční program výrobci podle Gera Schulze Isforta umožní, aby v obchodním roce 2007/2008 zvýšil produkci návěsů ze současných 31 tisíc na 50 tisíc a mohl reagovat na zvyšující se poptávku po dopravních kapacitách i v dalších letech. Podle studie německého spolkového ministerstva dopravy by totiž silniční doprava měla v roce 2015 zajistit přepravu 1340,3 milionu tun zboží (v roce 1997 to bylo 868,5 milionu tun). Jediným limitujícím faktorem pro její rozvoj je v současnosti podle Gera Schulze
Isforta nedostatek řidičů.
Tři pilíře holdingu Bernard Krone
Obrat celého holdingu Bernard Krone, který se vedle výroby návěsů zabývá také výrobou zemědělských strojů a prodejem techniky John Deer, v obchodním roce 2006/2007 dosáhl zhruba 1,2 miliardy €. Přibližně dvěma třetinami se na něm podílel závod ve Werlte. „Krone je v současnosti nejrychleji rostoucí výrobce návěsů,“ poznamenal Gero Schultze Isfort. Nástavby a chladírenské návěsy se značkou Krone se ovšem vyrábějí také v dánském Hvamu. Na konec letošního roku Krone plánuje i otevření nového závodu v Lübtheenu.
Technologie svařování
Továrna ve Werlte je dnes podle Gera Schulze Isforta největším výrobcem svařovaných návěsů v Evropě. Její výrobní portfolio zahrnuje třístranné shrnovací návěsy, kontejnerové návěsy, výměnné nástavby, přívěsy a izotermické návěsy.
„Jsme přesvědčeni o tom, že svařované návěsy jsou pro naše zákazníky nejlepším řešením,“ řekl Gero Schulze Isfort. Šroubované rámy jsou podle jeho názoru vhodné pro firmy, které mají satelitní výrobu.
Krone dodává velké množství návěsů pronajímatelům vozidel, kteří předem nevědí, v jakých podmínkách je dopravci budou provozovat. „Šasi Krone jsou ,heavy duty‘ a poskytujeme na ně desetiletou záruku,“ řekl Gero Schulze Isfort.
Rámy, které Krone používá pro výrobu vozidel, se svařují v Košicích. Dalším dodavatelem, a to dokonce výhradním, který nevyrábí pro jinou firmu než Krone, je společnost Brüggen z nedalekého Herzlake, která pro Krone dodává především výměnné nástavby, ale také šasi pro chladírenské návěsy a některé komponenty.
Krone v ČR
Dovoz návěsů značky Krone do České republiky zajišťovala původně společnost PEMA Praha, ale od ledna letošního roku se výhradním
dovozcem stala společnost HESTI-
- Trailer (viz DN 5/07). Zabývá se dovozem, prodejem a servisem přípojných vozidel i dalších výrobců. V její nabídce jsou i nákladní vozidla MAN, užitková vozidla Volkswagen a zánovní automobily Peugeot (viz DN 51/06).
Milan Frydryšek