25. srpna 2005
Po dubnové premiéře nízkopodlažního městského autobusu Citelis, nástupce úspěšného City busu, zařadila do své nabídky Karosa Vysoké Mýto okamžitě i jeho příměstskou verzi s označením Citelis Line. A právě tyto autobusy, v současnosti jednu z aktuálních novinek na českém trhu, si ve výběrovém řízení vybral pro zajištění příměstské dopravy Dopravní podnik města Děčína. V červenci to oznámilo tiskové oddělení Karosy. Dvoudveřový Citelis Line má kapacitu 34 až 43 sedících cestujících – v Děčíně budou jezdit autobusy pro 40 sedících a 55 stojících pasažérů. Při pohledu zvenčí se od městských autobusů Citelis – kromě absence třetích dveří vzadu – ničím neliší, uvnitř je však ihned patrný vyšší počet sedadel (městský dvanáctimetrový Citelis má ve standardu kapacitu 30 sedících cestujících). K dispozici je zde i například sedm tlačítek pro žádost o zastavení – dalších změn si cestující již zřejmě nevšimnou. Přesto však existují: Citelis Line má například ve srovnání se standardní městskou verzí o 50 litrů větší nádrž (celkem 300 litrů), drobné úpravy doznaly i převody na zadní nápravě. Jinak jsou typy Citelis a Citelis Line dvojčata. Obě verze autobusů – městská i příměstská – nabízejí zajímavý design a potřebný komfort pro cestující i řidiče, provozovatelé pak ocení dobré provozní náklady a pružnou nabídku vyhovující individuálním požadavkům konkrétního dopravce. Kromě standardních dvanácti metrů nabízí Karosa pro městskou dopravu kloubový autobus Citelis o délce 18 metrů, k dispozici jsou ekologicky šetrné motory IVECO na naftu nebo zemní plyn. Úspěšně pokračuje i spolupráce se Škodou Plzeň při výrobě trolejbusů, nyní již na bázi nových citelisů. (pš)