21. srpna 2009
Když švédský výrobce Volvo v roce 1979 poprvé představil novou kabinu Globetrotter, očekával, že se její odbyt bude pohybovat v řádu několika stovek kusů ročně. Zájem dopravců však zdaleka předčil jeho očekávání: v současné době již Volvo kabinu Globetrotter montuje do devíti z každých deseti nových vozidel Volvo FH. Při vývoji kabiny Globetrotter Volvo zvolilo zcela nový přístup. Místo toho, aby – jak bylo do té doby zvykem – uzpůsobilo kabinu nárokům vozidla, vyvinulo ji podle potřeb řidiče. Důležitou pomůckou při jejím vývoji se stala maketa kabiny, kterou společnost představovala na automobilových výstavách po celém světě a využívala ke zjišťování ergonomicky co nejvhodnějšího rozmístění všech prvků. Tohoto „testování“ se zúčastnily více než dva tisíce řidičů nákladních vozidel, kteří velkou měrou přispěli k tomu, že v roce 1993, po jedenácti letech vývoje, mohl švédský výrobce společně s novou řadou vozidel FH uvést na trh i novou komfortní kabinu Globetrotter. (lan) www.volvotrucks.cz
Hlavní mezníky v historii Kabiny Globetrotter Rok 1979 – Zrodila se první kabina Globetrotter a Volvo jako první nabídlo nové komplexní řešení pro řízení vozidla i pohodlný pobyt v něm. Rok 1993 – Nově vyvinutou kabinu Globetrotter výrobce uvádí na trh s novou řadou Volvo FH. Rychle se stává nejlépe prodávanou kabinou značky Volvo. Rok 1996 – Jako variantu Volvo představuje kabinu Globetrotter XL s vnitřní výškou 193 cm. Rok 2002 – Prostředí řidiče výrobce zdokonalil novými sedadly a novou přístrojovou deskou. Rok 2008 – Kabina se stala prostornější. Inovován byl také audio- a videosystém a osádka dostala k dispozici nové polohovací lůžko. Na přání Volvo nabízí i nové relaxační otočné sedadlo spolujezdce.