Isuzu řady F

Japonský bestseller vstoupil na český trh

Japonský bestseller vstoupil na český trh

Nejstarší a největší japonský výrobce užitkových automobilů Isuzu Motors představil v dubnu v České republice další bestseller – střední třídu nákladních automobilů Isuzu řady F s celkovou hmotnostní 10, 11 a 12 tun. Po celosvětově nejprodávanějším nákladním vozidle Isuzu řady N, které uvedla na český trh loni, nyní společnost Isuzu Trucks Czech Republic rozšířila nabídku o vozidla s celkovou hmotností od 3,5 do 12 tun.

Isuzu Motors byla založena v roce 1916 a ve svém oboru se může pochlubit vůbec nejdelší historií ze všech japonských značek. Dosud vyrobila více než 26 milionů nákladních automobilů a v kategorii vozidel 6 až 16 tun celkové hmotnosti je podle svých zástupců celosvětovým lídrem.

Vozidla nejlehčí řady N s celkovou hmotností 3,5 až 9 tun (v České republice do 7,5 tuny) s roční produkcí přes 200 tisíc vozidel patří mezi nejprodávanější na světě. Novinka na českém trhu, Isuzu řady F, se ke svému menšímu sourozenci hlásí stylisticky i koncepčně. Vozidla obou řad sdílejí nejen řadu komponent, ale především základní myšlenku jednoduchého, robustního a efektivního nákladního automobilu, který se vyznačuje vysokou odolností a nízkými provozními náklady. Celosvětovou oblibu si vozidla Isuzu vysloužila také díky kvalitě a špičkovému dílenskému zpracování. Drtivá většina komponent se vyrábí přímo v Japonsku za využití nejmodernějších technologií a postupů.

Tři verze: F10, F11 a F12

Modelovou řadu F tvoří trojice modelů F10, F11 a F12 o celkové hmotnosti 10, 11 a 12 tun. Dvojici lehčích variant výrobce nabízí se čtyřmi rozvory náprav od 3410 do 4990 milimetrů a karosovatelnou délkou 5050 až 7420 milimetrů. Zájemci o dvanáctitunový model si mohou vybrat jeden ze tří rozvorů v rozmezí 3790 až 4990 milimetrů; karosovatelná délka činí 5622 až 7422 milimetrů. Verze F10 a F11 se podle výrobce mohou pochlubit největší užitečnou hmotností i nejvýkonnějším motorem ve svém segmentu.

Moderní a funkční kabina nabízí řidiči příjemné a prostorné pracovní prostředí. Vnitřními rozměry i nabídkou standardních prvků výbavy přitom podle výrobce v mnohém předčí i řadu na trhu dobře zavedených konkurentů. Součástí základní výbavy řady F jsou například autorádio s CD/MP3 přehrávačem s rozhraním Bluetooth a barevným dotykovým displejem, couvací kamera, elektricky ovládaná okna, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, tempomat nebo dvojice čelních airbagů.

Motory Euro 5 a EEV bez AdBlue

K pohonu verzí F10 a F11 slouží moderní čtyřválcový agregát s přímým vstřikem paliva o objemu 5,2 litru s výkonem 150 kW a maximálním točivým momentem 637 Nm. Provedení F12 využívá šestiválcovou pohonnou jednotku shodné koncepce, ovšem o větším zdvihovém objemu – 7,8 litru s výkonem 177 kW a maximálním točivým momentem 706 Nm.

Všechny motory již v základní specifikaci splňují emisní normu Euro 5, respektive EEV, a to pomocí recirkulace výfukových plynů (technologie EGR) a filtru pevných částic DPD s oxidačním katalyzátorem. Motory tedy k provozu nepotřebují přídavnou látku AdBlue, což činí provoz vozidel jednodušším a hospodárnějším. O přenos točivého momentu na kola zadní nápravy se stará šestistupňová manuální převodovka, případně automatizovaná převodovka Neestronic2 s možností sekvenční volby převodových stupňů (pro modely F10 a F11). Spolu s automatizovanou převodovkou výrobce dodává také asistenční systém rozjezdu do kopce a protiprokluzový systém ASR. Modely Isuzu řady F se standardně vyrábějí s odpružením listovými pružinami, verzi F12 však lze vybavit i pneumatickým odpružením s automatickým nastavením výšky.

Možnost vyzkoušení přímo v provozu

„S řadou F se naše současná nabídka vozidel od 3,5 do 7,5 tuny rozšiřuje o nákladní vozidla o celkové hmotnosti 10, 11 a 12 tuny. Stejně jako řada N i vozidla řady F se vyznačují jednoduchou a robustní konstrukcí, vynikající manévrovatelností, dlouhou životností, výjimečnou spolehlivostí a nízkými provozními náklady. Vážní zájemci o nákup si mohou nákladní vozy ISUZU dokonce vyzkoušet přímo v podmínkách jejich podnikání. Mezi předváděcími vozy máme například valník s plachtou a spací nástavbou, izotermickou skříň s hydraulickým čelem a nosič kontejnerů,“ uvedl při představení řady F generální ředitel Isuzu Trucks Czech Republic Ing. Antonín Růžička.

(lan) www.isuzutrucks.cz

spinner