Česká Dealerská síť IVECO doznala řady změn

Iveco

Bloková výjimka, která od podzimu platí i pro Českou republiku, představuje v automobilovém průmyslu největší legislativní změnu za 110 let jeho existence. V prosinci to při rekapitulaci končícího roku na setkání s novináři připomněl ředitel značky IVECO pro Českou republiku Aleš Konrád. V návaznosti na novou evropskou legislativu IVECO v rámci své distribuční sítě uzavřelo nové smlouvy. Menší dealeři přitom byli integrováni v rámci podsítě, případně větší dealeři odkoupili jejich podíl. „Společnost Agrotec koupila dealera na střední Moravě a převzala oblast severní Moravy, kde jsme rozvázali dosavadní dealerský kontrakt, Strojservis integroval do své subdealerské sítě dealera, firmu Farid Commercia, společnost Komersia Auto koupila dealera v západních Čechách. Zavedli jsme také přímé denní dodávky náhradních dílů z centrálního skladu v Langenau. Do Evropské unie jsme tak vstoupili se šesti silnými, stabilními a velkými distributory,“ řekl Aleš Konrád. Ke konci loňského roku měla značka IVECO na celém světě 843 dealerů, z toho 380 v západní Evropě a 84 ve střední a východní Evropě. V západní Evropě měli dopravci provozující vozidla IVECO k dispozici 3380 servisních míst, ve východní Evropě 244. V loňském roce italský výrobce představil také řadu novinek (viz DN 40/04) – například třílitrový motor F1C se vstřikovacím zařízením common-rail druhé generace, který je podle Aleše Konráda s výkonem 122 kW (166 k) nejvýkonnějším modelem své kategorie a vykazuje také nejlepší průběh maximálního točivého momentu (380 Nm při otáčkách 1250 až 3070 min-1). Vozidla řady Daily jsou nyní v prodeji i s novou šestistupňovou převodovkou, novou automatizovanou převodovkou a elektronickým stabilizačním systémem ESP. Verze s motorem o výkonu 103 kW (140 k) bude od dubna k dispozici také v provedení Euro 4. Novinkou loňského roku je rovněž tahač Stralis s luxusní kabinou Executive Space, kterou IVECO nabízí pro vozidla s motorem o výkonu 353 kW (480 k) a 397 kW (540 k). Tahač Stralis byl také jedním z prvních vozidel, která loni v listopadu v České republice natankovala látku AdBlue (viz DN 50/04), s jejíž pomocí kamiony IVECO plní limity norem Euro 4 a 5. V silniční řadě IVECO rozšířilo nabídku modelů, navíc jeho tahače dostaly stabilizační systém ESP a podvozky jsou nově vybaveny systémem EBS. Další novinkou loňského roku je stavební řa-da Trakker s novou kabinou a novým ovládáním vozidla, které přispělo k tomu, že se komfort provozu v těžkém terénu přiblížil komfortu silničních tahačů. V České republice bude tento model oficiálně představen v dubnu, objednáv-ky však dealeři IVECO přijímají již od prosince. (lan)

spinner