29. června 2015

Společnost Iveco uvádí na český a slovenský trh novou osmistupňovou automatickou převodovku Daily Hi-Matic, první v segmentu lehkých užitkových vozidel, která měla premiéru v lednu na 93. evropském autosalonu. Dealeři značky a novináři se s ní mohli podrobně seznámit koncem května na letišti v Příbrami – Dlouhé Lhotě. New Daily Hi-Matic je osmistupňová automatická převodovka, kterou již používá celá řada renomovaných světových automobilových značek. Nyní bylo toto řešení poprvé použito také ve třídě lehkých užitkových vozidel. Tato nová generace převodovek podle zástupců značky Iveco zvyšuje všestrannost, účinnost a úspornost při současném zajištění maximálního komfortu řidiče.
Kinematický řetězec vozidla ve spojení s osvědčenými motory Iveco FPT optimalizuje spotřebu paliva, a to i díky možnosti výběru režimů Eco a Power. V režimu Eco dochází k plynulým změnám převodových stupňů při nízkých rychlostech s důrazem na pohodlí a snížení spotřeby na minimum, zatímco v režimu Power řadí převodovka, která se přizpůsobuje jízdnímu stylu řidiče, při vyšších otáčkách za méně než 200 milisekund, což zajišťuje vyšší jízdní dynamiku vozidla. Nová převodovka s adaptivní strategií řazení se tak dokonale hodí pro každodenní práci. Díky osmi převodovým stupňům a širokému rozpětí převodů bude motor vždy pracovat v optimálních otáčkách.
Náklady na údržbu klesly o desetinu
Náklady na údržbu a opravy se v porovnání s manuální převodovkou snížily o 10 procent. Nová konstrukce převodovky Daily byla navržena pro maximální trvanlivost a vypuštěním spojky pak došlo i ke snížení nákladů na údržbu. Vozidlo je podle výrobce nejlepší ve své třídě z hlediska výkonu. Nabídka motorů je dostatečně široká – výkon se pohybuje od 78 do 151 kW (od 106 do 205 k), maximální točivý moment od 270 do 470 Nm a v nabídce jsou dvě objemové verze, 2,3 a 3 litry. Daily Hi-Matic je nabízena pro vozidla o hmotnosti od 3,5 až do 7,2 tuny. Nová převodovka Daily Hi-Matic se také dobře hodí pro tahání přívěsů do 3500 kg, přičemž zajišťuje optimální reakci při rozjezdu do kopce díky systému Hill Holder (antireverzní systém pro rozjezdy, který brání couvání vozidla).
Daily Hi-Matic Urban, Regional a International
Produktová řada Daily Hi-Matic je nabízena ve třech různých verzích optimalizovaných podle převažujícího typu použití: Urban (městské), Regional (regionální) a International (mezinárodní). Daily Hi-Matic Urban je vhodná pro ty, kteří se denně pohybují v městském provozu. Zaručuje dobré jízdní vlastnosti a komfort díky adaptivní strategii řazení, která upravuje logiku ovládání řazení převodových stupňů výběrem mezi 20 řadicími programy. Standardní výbava vozidla je zaměřena na ty, kdo pracují převážně v rozvážkovém provozu. Ti, kteří potřebují maximální flexibilitu vozidla, najdou vhodné řešení v Daily Hi-Matic Regional, která nabízí vynikající výkon v režimech Eco a Power, a současně maximální potěšení z jízdy. Pro ty, kteří jezdí na dlouhé vzdálenosti, se hodí Daily Hi-Matic International. Tento vůz s velkým výkonem a pohodlným řízením nabízí velký jízdní komfort. I standardní výbava podle výrobce zajišťuje dostatečné pohodlí pro uživatele, kteří v kabině vozidla tráví hodně času.
Van of the Year 2015
Nová převodovka Hi-Matic je osazena do nového modelu Iveco Daily, který byl loni v září na veletrhu IAA vyhlášen za Van of the Year 2015. Již třetí generace modelu Daily představuje zcela přepracované vozidlo, u něhož bylo více než 80 procent dílů přepracováno.
První dojmy z nové převodovky
Novou převodovku jsme si mohli sami vyzkoušet přímo v provozu. K dobrému dojmu, který jsme měli už při představení nového typu Daily, a to jak co se týče provedení kabiny, variability přepravního prostoru, tak výkonu motorů a akcelerace, nyní přibylo další plus – dané rychlým a tichým řazením. Ať již jsme jeli v režimu Eco nebo Power, v automatickém režimu či s použitím ruční změny rychlostních stupňů, převodovka reagovala okamžitě a spolehlivě. Stejně tak v případně předjíždění nebyla žádná prodleva a vozidlo díky systému Kick Down ihned vyrazilo vpřed. Navíc převodovka se učí stylu jízdy řidiče, takže vozidlo skutečně reaguje tak, jak je řidič zvyklý.
Potvrdilo se nám tak tvrzení výrobce, že dynamika vozidla je díky hydraulickému měniči momentu a řazení pod zatížením srovnatelná s motorizací o třídu vyšší. Jízda i se zatíženým vozidlem byla dostatečně svižná a vozidla si hravě poradila i s prudším stoupáním.
(lan)