IAA 2013

Frankfurtský autosalon nabídl téměř 160 novinek

Frankfurtský autosalon nabídl téměř 160 novinek

Poslední velká evropská přehlídka automobilů v letošním roce, Frankfurtský autosalon IAA, je už minulostí. Letos prezentoval celkem 159 světových či evropských novinek, tradičně nechyběla ani řada konceptů a studií, která ukázala, jakým směrem se budou ubírat jednotlivé automobilky v příštích letech. Hodně pros-toru dostaly ve Frankfurtu elektromobily, hybridy a obecně vozidla na alternativní pohon.

Rychlou prohlídku autosalonu můžeme začít na stánku koncernu Volkswagen, kde se rozhodně neztratila ani značka Škoda. Ta do Frankfurtu přivezla poprvé ukázat nový model Škoda Rapid Spaceback či přepracovaný model Yeti, zájem návštěvníků vyvolala celá řada úsporných modelů označovaných jako GreenLine. Největší hvězdou expozice značky Volkswagen byl určitě model Golf R, nejrychlejší a nejdražší golf ve výrobním programu automobilky. I tato značka sází na elektromobily, představila hned dva – jeden vznikl na bázi modelu Golf a druhý je elektrickou verzí městského modelu up!.

Domácí značky se předháněly v atraktivnosti modelů

Frankfurtský autosalon je domácím pro celou řadu německých značek v čele s BMW či Audi. Ani mnichovská automobilka nechce zůstat stranou rostoucího zájmu o elektromobily a prezentovala zde modely i3 a i8. Největšími lákadly konkurenční značky Audi byla její přepracovaná vlajková loď A8 či kabriolet A3, již čtvrtá karosářská verze trojkové řady. Trojlístek velkých německých producentů luxusních vozů doplnil Mercedes-Benz, který zabodoval nejen modelem GLA. Další německý výrobce osobních automobilů, značka Porsche, přitáhl zákaz-níky svými modely Panamera Diesel, 911 Turbo či hybrid 918 Spyder. Pozadu nezůstala ani značka Opel, která chce na trhu prorazit zejména s modelem Insignia OPC, od kterého si hodně slibuje.

Japonské automobilky vsadily na koncepty

Automobilky z Japonska letos do Frankfurtu přivezly celou řadu konceptů a studií. Toyota si vyzkoušela zájem o případný model Yaris Hybrid R, Lexus pak o originální koncept LF-NX. Silné zastoupení měly na IAA 2013 také korejské značky, Kia Motors premiérově představila inovovaný hranatý model Soul a také koncept Niro, Hyundai přidalo na velikosti nové generaci vozu i10 a chce ho posunout mezi rodinné automobily. Při pohledu do expozic francouzských značek zaujala především široká nabídka přepracovaných modelů Peugeot 308, 3008 a 5008, u Citroënu nechyběla horká novinka na českém trhu, model Grand C4 Picasso a velmi zajímavá studie Cactus. Další dvě značky, které se také prezentují v kategorii manažerských vozů, konkrétně Ford a Volvo, ukázaly ve svých konceptech možnou podobu svých modelů v této kategorii pro blízkou budoucnost. Jednoznačným vítězem v pomyslné soutěži o největší počet konceptů se stala značka Renault, která však s řadou z nich vůbec nepočítá pro sériovou výrobu. To se naopak nedá říci o inovovaném modelu Megane.

(tj)

spinner