26. dubna 2007
Oddělení vývoje užitkových vozidel Ford of Europe se sídlem v britském Duntonu oslavilo udělení titulu Mezinárodní dodávka roku 2007 Fordu Transit (viz DN 41/06) vytvořením prototypu Transit XXL. Jedinečný vůz vznikl prodloužením Transitu Tourneo a se vší pravděpodobností se jedná o nejdelší model Transitu na světě.
Při jedinečném projektu konstruktéři využili maxima komponentů sériového vozu Transit. Nové vozidlo zkonstruovali na základech dvou vozů Transit Tourneo, jejichž spojením vznikla mimořádná limuzína, schopná s maximálním pohodlí přepravit řidiče a sedm pasažérů. Vůz měří na délku 7,4 metru a má rozvor 5,9 metru (pro srovnání: u standardního Transitu Tourneo je to 4,9, respektive 2,9 metru). Vozidlo pohání standardní vznětový motor s turbodmychadlem Duratorq TDCi 2,2 l o výkonu 97 kW (130 PS), pětistupňovou převodovku však jeho tvůrci upravili s ohledem na co nejlepší záběr ve středních otáčkách. Vylepšili také brzdový systém s kotoučovými brzdami na všech kolech. XXL doplnil řadu unikátních prototypů Transit XXL disponuje řadou prvků z výbavy běžného vozu Transit: satelitní navigací, rozhraním Bluetooth, špičkovým audiosystémem, vyhříváním čelního okna a – což je snad ze všeho nejdůležitější – parkovacími senzory. „Náš tým věnoval stavbě Transitu XXL ohromné množství svého volného času a výsledek nám dělá opravdu radost,“ neskrývá nadšení šéfkonstruktér užitkových vozidel Barry Gale. „Ford má tradici ve výrobě nezvyklých prototypů, z nichž mnohé se staly legendami – Transit Supervan, náš World Rally Transit a naposledy Transit Connect X-Press s technikou Focusu RS,“ řekl. „Tentokrát jsme se vydali jiným směrem. Chtěli jsme ukázat, že díky své kultivovanosti může být model Transit i limuzínou. Jedna věc je jistá: vyvolává úžas všude, kde se objeví!“
(spa)