6. března 2012

Jeden z pěti největších importérů lehkých užitkových vozidel – francouzská značka Renault – letos od března zopakuje cestu vybraných modelů své užitkové řady po českých městech. Na bilanční tiskové konferenci značky to na počátku února v Praze oznámil ředitel generální ředitel Renault ČR, s. r. o., Bernard Chrétien. Naváže tak loňskou Renault Business Tour, při níž Renault od dubna do listopadu představil deset užitkových vozidel s vlastními nástavbami i s nástavbami z produkce spolupracujících českých výrobců (viz DN 21/2011).
Renault české zákazníky oslovuje s třemi kompletními modelovými řadami užitkových vozidel. Modely Kangoo, Trafic a Master v různém provedení pokrývají široké spektrum požadavků: nabízejí nákladový prostor o objemu od tří až do 22 m3 a užitečné zatížení od 600 do 2500 kilogramů. Například jen v případě modelu Master s celkovou hmotností až 4,5 tuny mohou uživatelé z řad dopravců, řemeslníků i soukromých osob vybírat z celkem 171 provedení se třemi motorizacemi.
„Loni jsme na českém trhu prodali 1628 vozidel Master a Trafic a 848 vozidel Kangoo,“ uvedl Bernard Chrétien. Francouzská značka si tak co do tržního podílu oproti roku 2010 mírně pohoršila, stále se však udržuje ve vyrovnaném poli pěti nejdůležitějších importérů. Téměř třicet procent prodeje užitkových modelů Renault už podle Bernarda Chrétiena tvoří podvozky. Renault pro ně na českém trhu nabízí vlastní nástavby a využívá i služby šesti spolupracujících českých dodavatelů.
Ve všech segmentech se loni odbyt koncernových značek v České republice podle Bernarda Chrétiena zvýšil o 6,8 procenta na 18,7 tisíce vozidel. Zatímco tržní podíl Renault zůstává víceméně stabilní, výrazný nárůst na českém trhu zaznamenává odbyt vozidel Dacia. Loni se již značka zařadila dokonce mezi první desítku importérů.
Na letošní rok Bernard Chrétien na tiskové konferenci ohlásil další investice do rozvoje české sítě. V současné době vozidla z produkce Renault Group nabízí 56 dealerů a 70 prodejních míst. Současně bude Renault rozvíjet také paletu služeb: mezi novinky patří například servisní balíček RCI Benefit při financování prostřednictvím společnosti Renault Finance a nová služba Servis 5+ s levnějšími opravami a náhradními díly pro vozy starší pěti let.
Evropská jednička v LUV
Renault Group je od roku 1998 tradičně nejvýznamnějším evropským výrobcem lehkých užitkových vozidel; loni v této oblasti obsadila tržní podíl 15,6 procenta. V celosvětovém měřítku si loni ve všech segmentech s 2,7 milionu prodaných vozidel (meziročně +3,6 procenta) udržela druhé místo. Přispěly k tomu především mimoevropské trhy, na nichž koncernové značky (a především Renault) vykázaly nárůst o 19,2 procenta. Celá aliance Renault-Nissan (Renault, Nissan, AvtoVAZ) loni zvýšila odbyt o 10,3 procenta na více než osm milionů vozidel, uvedl Bernard Chrétien na tiskové konferenci.
Na letošní rok Renault Group připravuje další významnou produktovou ofenzivu zejména v oblasti osobních vozidel. Průběžně také pracuje na obnově pohonných jednotek (viz DN 41/11).
(spa)