Iveco

Eurocargo představeno českým a slovenským zákazníkům

Eurocargo představeno českým a slovenským zákazníkům

Společnost Iveco představila před dvěma týdny na letišti Brno-Tuřany nový model Eurocargo (viz DN 41/15). Doplnila tak již dříve inovovanou těžkou řadu Stralis a lehkou řadou Daily. Nové Iveco Eurocargo je jediným vozidlem střední třídy splňujícím normu Euro 6 ve své kategorii, které je vybaveno jedním systémem pro snižování emisí škodlivin – systémem HI-SCR s pasivním filtrem pevných částic (DPF). HI-SCR představuje jediný systém pro řízení emisí škodlivin, který nijak neovlivňuje proces spalování, protože využívá přívodu čerstvého vzduchu namísto recirkulace výfukových plynů.

Vozidla střední třídy se používají hlavně pro rozvážkový provoz ve městech a zajišťování komunálních služeb – to je důvod, proč společnost Iveco stanovila jako hlavní prioritu zlepšení výkonu a snížení spotřeby paliva. Nové eurocargo s nabídkou osmi motorů využívá čtyřválcové motory Iveco Tector 5 s výkonem 118 kW (160 k) a 140 kW (190 k), které jsou optimalizovány pro provoz ve městech.

Díky novému turbodmychadlu, jež umožňuje dosáhnout vyššího kompresního poměru a točivého momentu i při otáčkách pod 1200 min-1, má navíc eurocargo dynamičtější reakci při rozjíždění a akceleraci. Výsledkem je úspora paliva. Kromě toho snižuje eurocargo spotřebu paliva i při náročném městském provozu či na dlouhých trasách prostřednictvím systému EcoSwitch, který prodlužuje dobu zařazení šestého převodového stupně a omezuje nutnost podřazení. Funkce EcoRoll (nabízené u dvanáctistup­ňových převodovek) dovoluje využít setrvačnosti vozidla při jízdě z kopce.

(lan)

spinner