Elektronické mýtné

Dopravci už jsou spokojenější s funkčností portálu na úhradu nesrovnalostí

Dopravci už jsou spokojenější s funkčností portálu na úhradu
nesrovnalostí

PRAHA 12.3. – Portál Incident Web Portal (IWP), na němž se dopravci mohou informovat o svých nesrovnalostech v systému elektronického mýta, již pracuje podle zadání. Na základě dlouhodobého testování Sdružení ČESMAD Bohemia to minulý týden oznámil zástupce jeho generálního tajemníka Vojtěch Hromíř. Systém byl zkoušen od jeho spuštění loni v červnu a nyní může být plně využíván.

Nesrovnalosti se v systému mýta zjišťují obvykle na některé kontrolní bráně. Nejčastěji k nim dochází v důsledku chybějící či nefunkční jednotky, při nesprávném nastavení počtu náprav nebo je-li použita zablokovaná jednotka. Jejich řešení je povinností řidičů; celní správa jim za ně uděluje pokuty. Často však nedoplatky na mýtném vyrovnává na kontaktním místě až následně dopravce, ne vždy přitom o nesrovnalosti (incidentu) vůbec ví. „V takových případech je pak řidič zcela zbytečně vystavován riziku penalizace po dobu dvanácti měsíců od vzniku incidentu, a to i tehdy, když ani on, ani dopravce v úmyslu ošidit stát na mýtném nemají. Pro řidiče je navíc zcela nemožné někde na parkovišti při kontrole ověřit, zda je mu tisícová pokuta ukládána oprávněně, či nikoli. Raději ji zaplatí na místě, aby mohl pokračovat v jízdě a vyhnul se případným vyšším nákladům ve správním řízení. To není uspokojivý stav,“ uvedl Vojtěch Hromíř.

spinner