23. června 2005
Mezinárodní unie silniční dopravy IRU, Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA) a Evropská rada pro prodej a servis automobilů (CECRA) minulý týden vyzvaly Evropskou komisi, aby převzala zodpovědnost a uznala, že většina členských zemí Evropské unie nebude na zavedení digitálních tachografů připravena včas. Místopředseda Evropské komise Jacques Barrot nyní podle názoru asociací musí přimět ministry dopravy jednotlivých zemí, aby původně stanovený termín pro zavedení digitálních tachografů – 5. srpna 2005 – buď posunuli nebo aby zavedení nových přístrojů od tohoto data postavili na dobrovolné bázi. Provádění daného nařízení však musí být koordinováno ve všech zemích, v nichž se vozidla registrovaná v EU pohybují, dodaly. „Hlavním cílem zavedení digitálních tachografů je zlepšit bezpečnost na silnicích tím, že se usnadní monitorování dodržování dob odpočinku a řízení. Tohoto však nemůže být dosaženo bez náležité implementace a nyní je zřejmé, že většina členských zemí EU nebude připravena včas. Instalace a používání těchto důležitých zařízení ještě před tím, než budou mít správní orgány připravenu potřebnou agendu a budou schopny nařízení prosazovat v praxi, pouze ohrozí respekt tohoto nařízení i bezpečnost na silnicích,“ uvedl minulý týden vedoucí delegace IRU při EU Hubert Linssen. Podle informací IRU a jejích členských organizací nemá v současné době z 25 zemí EU 12 připravenu potřebnou legislativu, 15 tachografové karty, 17 autorizované servisy a 17 potřebné nástroje k prosazení zákona v praxi. (lan)