23. listopadu 2014

Společnost DAK Hořovice letos rozšířila svůj vozový park o dalších zhruba padesát návěsů Schmitz Cargobull v provedení mega. Počet nových vozidel tohoto německého výrobce ve flotile firmy se již pohybuje kolem osmdesáti a další návěsy by ještě měly následovat. Minulý týden to uvedl majitel firmy Josef Kebrle.
Přestože DAK Hořovice provozuje dopravu již od roku 1994, prudký rozmach v tomto oboru podnikání se datuje až od roku 2011. Do té doby firma provozovala většinou deset až patnáct kamionů a jezdila pro LKW Walter. „Doprava není jediným oborem našeho podnikání, máme toho více, vlastníme například největší kongresové centrum v České republice, Parkhotel Plzeň, které jsme si i sami postavili. Před třemi lety, když vše ostatní už dobře fungovalo, jsem hledal, na co nového se soustředit, a rozhodl jsem se pro dopravu. Všichni přátelé mi to rozmlouvali, ale to mě ještě více vyprovokovalo. Dnes si opravdu nemyslím, že to byla chyba – a nemyslí si to už ani nikdo z mého okolí. Díky tomu, že jsem dlouhou dobu žil v Rakousku a Německu, podařilo se mi sehnat práci u zahraničních firem a s tím, jak narůstaly zakázky, jsem rozšiřoval i dopravu. V současnosti jsme jedna z největších firem v republice,“ uvedl Josef Kebrle.
DAK Hořovice má více než tři sta padesát vozidel, kolem čtyř set padesáti zaměstnanců a vedle sídla v Hořovicích i dvě pobočky: hlavní středisko je v Rokycanech a další pobočka je v Kralovicích. „Hlavní pobočka v Rokycanech se nachází v areálu bývalého ČSAD, který jsme celý zrenovovali. Máme v něm například čerpací stanici, myčku pro nákladní vozidla, servis, pneuservis či STK. Dokážeme si tedy vozidla včetně tahačů z velké části opravit a servisovat sami. Říká se, že při osmdesáti kamionech už lze provozovat vlastní servis. Je-li to pravda, měli bychom mít alespoň čtyři,“ uvedl Josef Kebrle.
Spolupráce se zahraničními firmami
Společnost DAK Hořovice, s. r. o., spolupracuje výhradně se zahraničními firmami, a to hlavně německými a rakouskými. Některá vozidla zůstávají po větší část roku za hranicemi, do České republiky se dostanou třeba jen jednou až dvakrát za rok. Řidiče do a z Rakouska a Německa firma sváží mikrobusy. Právě řidiči jsou však, jako u většiny dopravců, jedním z limitujících faktorů pro další rozvoj podnikání, a to i přesto, že jich má firma v současnosti dostatek.
Novinka: turnusová práce pro řidiče
„Rozšiřujeme se průběžně a určitě i nadále budeme, i když asi již ne v takové míře jako doposud. Hlavním problém jsou dnes řidiči. Staří odcházejí do důchodu a nové nikdo nepřipravuje. My jich zatím máme dost, ale zaměstnáváme i hodně řidičů ze Slovenska. Nově také mladým řidičům nabízíme možnost jezdit ve dvou 12 až 12,5 dne a být pak doma 18 dní – i s dietami si při tomto pracovním režimu u nás vydělají 21 tisíc Kč. Je to novinka, kterou jsem vymyslel, a jsem toho názoru, že pro mladé lidi je to velice zajímavá nabídka. Potíž je ale v tom, že i když mnozí by o práci řidiče zájem měli, nemají řidičské oprávnění ani profesní osvědčení a na zkoušky nemají peníze,“ uvedl Josef Kebrle.
Návěsy v provedení mega
Vzhledem k rozmanitosti přeprav využívá DAK Hořovice návěsy Schmitz Cargobull v provedení mega. Má i návěsy pro přepravu svitků a objednaná je také letošní novinka, návěs pro přepravu pneumatik s certifikovaným zabezpečením nákladu. Vozidla mají například bezpečnostní plachty se všitou ocelovou mřížkou, certifikát Daimler pro přepravy pro automobilový průmysl, tři skříňky na nářadí či dva držáky pro rezervní kola.
„Nakládání zboku usnadňuje zvedací střecha. Její ovládání je pro řidiče naprosto komfortní, protože vše probíhá z jednoho místa přes centrální jednotku. Lze zvedat přední nebo zadní část i celou střechu a není nutno při tom obcházet všechny krajní sloupky. Navíc nové ovládaní, které Schmitz Cargobull představil v září v Hannoveru na IAA, je prakticky nezničitelné. Výhodou oproti konkurenčním výrobkům je i protikorozní ochrana žárovým zinkováním a spojování rámu šroubováním – návěs je pevný a v případě potřeby i snadno opravitelný,“ uvedl Daniel Taraba ze společnosti EWT, která je výhradním importérem značky Schmitz v České republice.
Josef Kebrle kladně hodnotil také další letošní novinku, nový podvozek s hlavním nosníkem vyráběným technologií válcování. „Nové rámy vypadají velice dobře a prakticky. Líbily se nám a byly asi jednou z největších premiér letošního veletrhu IAA,“ uvedl Josef Kebrle.
Milan Frydryšek