18. března 2004
Automobilka DaimlerChrysler loni prodala celkem 501 tisíc nákladních a užitkových vozidel a ve srovnání s rokem 2002 (485 400 vozidel) se tak mohla pochlubit meziročním nárůstem o tři procenta.
K vyššímu odbytu koncernových značek přispěl především pozitivní vývoj trhu v Severoamerické zóně volného obchodu NAFTA (USA, Kanada a Mexiko), kde koncern loni prodal celkem 134 200 nákladních vozidel (v roce 2002 jen 118 tisíc), a v zemích Latinské Ameriky (40 200 vozidel, v roce 2002 jen 37 tisíc). Menší nárůst DaimlerChrysler zaznamenal v Asii (77 100 vozidel oproti 65 200 v roce 2002).
Podle Eckharda Cordese, člena představenstva koncernu odpovědného za divizi nákladních a užitkových vozidel, loňské údaje o odbytu dokládají úspěšný rozvoj celého segmentu uvnitř koncernu. Současně však zdůraznil, že trhy, které jsou pro značku klíčové, zůstávají stále ještě poměrně slabé.
„V rámci strategické iniciativy Global Spark klademe značný důraz na zachycení nárůstu asijských trhů. Restrukturalizace divize nákladních vozidel k počátku letošního roku vytvořila v tomto směru nový perspektivní organizační rámec i pro užitková vozidla,“ řekl.
Odbyt značky Mercedes-Benz se zvýšil v Evropě a Latinské Americe, kde dohromady DaimlerChrysler prodal 110 500 nákladních vozidel (v roce 2002 jen 101 900). Trh podle Eckharda Cordese dobře přijal zejména druhou generaci modelu Actros, na niž koncern přijal rekordní počet objednávek. Také v Severní Americe (NAFTA), kde DaimlerChrysler prodává značky Freightliner a Sterling a autobusy Thomas Built, se odbyt zvýšil o 13 procent ze 114 tisíc na 128 300.
Odbyt užitkových vozidel Mercedes-Benz Transporter zůstal i přes pokles odbytu na klíčových trzích s 230 800 prodanými vozidly těsně pod vysokou úrovní roku 2002, kdy se jej prodalo 236 600 kusů. Uspokojivý byl i prodej modelu Sprinter. Inovované modely Viano a Vito koncern uvedl na trh až v průběhu roku.
Autobusová divize DaimlerChrysler (značky Mercedes-Benz, Setra a Orion) v Evropě zvýšila odbyt o 16 procent z 25 100 na 28 300 autobusů. Vysoký odbyt si navzdory nepříznivé situaci na evropském trhu udržely i terénní vozidla a pohony pro terénní vozy. ¨