DAF Trucks CZ

DAF byl loni nejprodávanější značkou vozidel nad 15 tun

DAF byl loni nejprodávanější značkou vozidel nad 15 tun

V České republice bylo loni zaregistrováno celkem 960 vozidel značky DAF s hmotností nad šest tun. Nizozemský výrobce tak v tomto segmentu meziročně zvýšil tržní podíl z 12,8 na 18,4 procenta. V kategorii nad 15 tun DAF s 853 vozidly obsadil dokonce téměř 21 procent trhu a stal se jedničkou na trhu, uvedl minulý týden Jiří Brož ze společnosti DAF Trucks CZ, s. r. o.

„Je to nejlepší výsledek společnosti DAF dosažený za dobu jejího působení na českém trhu. Stejně jako v předchozím roce je DAF v kategorii tahačů s celkovou hmotností nad 15 tun jasným lídrem trhu – každý čtvrtý registrovaný tahač v ČR byl DAF, což představuje více než 25 procent trhu. Zvýšení tržního podílu však bylo dosaženo i v kategorii lehkých vozidel (6 až 15 tun celkové hmotnosti),“ uvedl Jiří Brož.

Na slovenském trhu v kategorii nad šest tun DAF obsadil 9,1 procenta trhu a v kategorii nad 15 tun si udržel více než deset procent. K dalšímu rozšíření vozidel DAF na Slovensku by podle Jiřího Brože mělo přispět další zkvalitnění prodejní a servisní sítě.

V Evropě na třetím místě

DAF loni posílil i v evropském měřítku. V třídě nad 15 tun obsadil v Evropské unii (plus Norsko a Švýcarsko) 15,2 procenta trhu a zaujímá třetí místo mezi evropskými výrobci vozidel. To podle zástupců společnosti představuje dobrou výchozí pozici k splnění střednědobého cíle – dosažení dvacetiprocentního tržního podílu. Ještě před deseti lety byla společnost DAF svým objemem výroby nejmenším ze sedmi evropských výrobců nákladních vozidel. Nyní dosáhla třetího místa a v Nizozemsku, Belgii, Velké Británii, České republice, Polsku a Maďarsku je lídrem trhu. V Německu a v Itálii je DAF také největším dovozcem nákladních vozidel.

Rozvoj služeb

„Za svůj úspěch vděčíme moderní výrobní řadě a velmi profesionální dealerské organizaci,“ řekl minulý týden Ron Bonsen, člen řídicí rady společnosti DAF Trucks N.V., odpovědný za prodej a marketing. „Nicméně přinejmenším stejně důležitá je i kompletní řada služeb podporujících výrobky, která zaručuje maximální dostupnost vozidel a nízké provozní náklady za jakýchkoliv podmínek, aby bylo dosaženo maximální spokojenosti zákazníků. Příkladem mohou být finanční služby od společnosti PACCAR Financial, kontrakty na opravy a údržbu MultiSupport a služby společnosti PACCAR Parts, která nabízí více než 97procentní dostupnost náhradních dílů a v roce 2010 zvýšila spolehlivost svých dodávek až na 99,98 procenta,“ do­dal.

Novinky roku 2010 a 2011

Loni DAF představil řadu novinek. Například pro všechny řady jsou k dispozici motory splňující přísné emisní limity EEV. I z tohoto důvodu se DAF více nezaměřuje na plynové motory – motory EEV poháněné naftou dosahují příznivějších hodnot než motory na plyn.

DAF loni také zahájil výrobu paralelního hybridu LF Hybrid 12 t, zavedl omezovač rychlosti s absolutním omezením 85 km/h a odstranil funkci kick down, která vede ke zvýšení spotřeby.

V letošním roce DAF dopravcům nabídne mimo jiné dvanáctistupňové manuální převodovky ZF, převodovku AS Tronic Lite s ekonomickým režimem, možnost znázorňování informací o stavu paliva na informačním panelu, nové převody zadní nápravy či ZF Intarder 3 s větším brzdným výkonem. Součástí výbavy vozidel LF a CF65 bude také varování při poklesu tlaku v pneumatikách, které bude využívat čidel otáček systému ABS.

(lan) www.daftrucks.cz

spinner