12. července 2007
Přestože se zákaz jízd kamionů o prázdninách v pátek a v neděli odpoledne a v sobotu dopoledne loni neosvědčil, platí i letos. Jediným výsledkem tohoto v Evropě výjimečného opatření bylo to, že v pátek odpoledne se na hranicích tvořily kilometrové fronty a kolabovala parkoviště na dálnicích, čímž se projevil jejich zásadní nedostatek, řekl minulý týden mluvčí Sdružení ČESMAD Bohemia Martin Felix.
Naopak po prázdninách, kdy zákaz přestal platit, nedošlo o víkendech k žádnému zahlcení silnic kamiony ani ke zvýšení nehodovosti – a ani parkovací plochy nebyly zaplněny zahraničními kamiony. Všechny tyto předpovědi se ukázaly jako falešné, zdůraznil Martin Felix.
Zavedení takového režimu celoročně, případně jeho zpřísněné formy podle receptu zelených by podle mluvčího mělo vážné dopady nejen na dopravce a řidiče nákladních vozidel, ale především na jejich zákazníky závislé na nepřetržitém zásobování. Ve všedních dnech by dopravní chaos vyvolaný nutností převézt stejný objem zboží v kratším čase zkomplikoval život všem motoristům, varoval Martin Felix.
Policie s dopravci ve shodě
Již v polovině června generální tajemník Sdružení ČESMAD Bohemia Martin Špryňar upozornil na to, že pravdivé není ani tvrzení, že dopravci a Policie ČR se v otázce zákazu jízdy neshodují. Podle něj naopak policisté na červnové společné schůzce na ministerstvu dopravy hodnotili stávající úpravu jako vyhovující. „A Sdružení ČESMAD Bohemia na jednání pracovní skupiny prezentovalo jako jediný účastník konkrétní dopady rozšíření zákazů jízdy na ekonomiku – tak, jak vyplývají ze studie zpracované Centrem dopravního výzkumu v Brně,“ uvedl Martin Špryňar.
(lan)