Volvo the Drivers’ Fuel Challenge 2013

Český šampion Tomáš Horčička obsadil druhé místo

Český šampion Tomáš Horčička obsadil druhé místo

V půlce října se v chorvatské Opatiji na závodním okruhu Grobnik uskutečnilo mezinárodní finále soutěže The Drivers’ Fuel Challenge 2013. Český finalista Tomáš Horčička z firmy ČSAD Rychnov v závěrečném klání obsadil skvělé druhé místo. Soutěž The Drivers’ Fuel Challenge zorganizovala společnost Volvo Trucks letos již potřetí. Již od března probíhala v regionu střední a východní Evropy kvalifikační kola s cílem nominovat favority v úsporné jízdě do mezinárodního finále. Celkem se soutěže zúčastnilo více než 3200 řidičů a nejlepší z nich nakonec předvedli své dovednosti v chorvatské Opatiji.

Po vyřazovacím kole finále

Finále bylo rozděleno na dvě kola. Během dopoledních jízd se na náročné trati závodního okruhu v Grobniku snažilo 14 řidičů z jednotlivých zemí probojovat do čtveřice nejlepších. Ti potom změřili své síly v odpoledním závěrečném klání. Ve hře bylo opravdu hodně. Na vítěze čekalo nejen nové osobní Volvo V40, ale také obrovská prestiž, která se k titulu Mistra v úsporné jízdě váže.

Nejlepší dovednosti i pevné nervy nakonec prokázali řidiči z Polska, Maďarska, Slovinska a České republiky. Na výsledky však museli řidiči i jejich týmy, které přijely své šampiony podpořit, čekat až do večerního slavnostního vyhlášení. A protože vyhlašování nejlepších probíhalo od konce, napětí v sále se při závěrečném verdiktu dalo krájet. Nakonec těsně zvítězil maďarský reprezentant Zoltán Simon před Tomášem Horčičkou z České republiky.

Obrovský úspěch českého týmu

„Druhé místo je pro český tým a pro všechny české řidiče, které Tomáš reprezentoval, fantastickým úspěchem. Vždyť soupeřil s těmi nejlepšími z nejlepších! Tomáš prokázal nejen skvělé zkušenosti a dovednosti jako řidič nákladního vozidla, ale také velké zaujetí pro efektivní způsob řízení, který je přínosem nejen pro dopravní společnosti, ale také pro životní prostředí,“ řekl po vyhlášení Robert Grozdanovski, generální ředitel společnosti Volvo Group Trucks Česká republika. „Jsme velmi hrdí na Tomášovo umístění, zejména na tak náročné trati, jako je v Grobniku. Celkové převýšení činilo 20 metrů a těžké technické pasáže kladly obrovské nároky nejen na vozidla, ale i na řidiče. Tomáš dokázal, že patří mezi nejlepší řidiče v regionu střední a východní Evropy. Rozdíl mezi prvním a druhým finalistou byl pouhých 0,06 litru. I když mohli řidiči využít všechny systémy a funkce vozidla, které ovlivňují spotřebu, opět se ukázalo, že role řidiče v úsporné dopravě je klíčová,“ dodal Vladimír Myslík, manažer rozvoje řidičů českého zastoupení značky Volvo.

Globální soutěž The Drivers’ Fuel Challenge, ve které profesionální řidiči nákladních vozidel soutěží v nejúspornějším řízení, zahájila společnost Volvo Trucks v roce 2011. Cílem bylo především zdůraznit význam řidičů pro úsporu paliva. Soutěž vyvolala značný zájem zejména ve střední a východní Evropě, kde bylo rozhodnuto pořádat ji každým rokem.

V národních kvalifikačních kolech i ve finále řídili všichni soutěžící nová Volva FH, která představují nové standardy nákladních vozidel pro dálkovou přepravu v hospodárnosti jízdy, ovladatelnosti i bezpečnosti. Klání se zúčastňují soutěžící z Albánie, Bosny a Hercegoviny, Bulharska, České republiky, Chorvatska, Estonska, Maďarska, Kosova, Lotyšska, Litvy, Makedonie, Moldávie, Černé Hory, Polska, Rumunska, Srbska, Slovenska a Slovinska.

(lan)

Tomáš Horčička

„Je to opravdu dobré,“ řekl po vyhlášení výsledků Tomáš Horčička. „Po poslední jízdě jsem čekal, že to bude hodně dobré, ale počítač pak ukázal něco jiného. Počítal jsem proto se třetím či čtvrtým místem, takže jsem opravdu velice spokojený. Jen jsem chtěl porazit Maďara, což se nepodařilo. Ale na druhou stranu, ta bílá barva osobního osobní Volva V40 se mi stejně nelíbila. Jo, kdyby byla hezčí, mohlo to být všechno jinak,“ dodal v žertu. „O nějakém zlepšení do budoucna se dá těžko hovořit, při jízdě nejde moc přemýšlet a nelze to překombinovat,“ uvedl dále. „Je škoda, že jsme si trasu nemohli vyzkoušet předem, protože okruh byl opravdu velice specifický a až po čtyřech kolech, která jsem celkem projel v semifinále a finále, mohu říci, že ho trošku znám. Určitě by bylo lepší, kdyby se jelo na pět kol, jak původně navrhoval Vláďa Myslík,“ zhodnotil trasu Tomáš Horčička. „Měl jsem ale tu výhodu, že jsme měli opravdu skvělý tým a všichni mi moc pomohli, přestože jsme se dřív vůbec neznali. A také jsem nadšený z nového Volva FH, je to opravdu nejlepší tahač, který znám,“ dodal Tomáš Horčička.

spinner