Německo

BGL ostře kritizuje připravované zdražení mýtného

Hluboké rozčarování nad výsledky srpnové mimořádné schůzky spolkového ministra dopravy Wolfganga Tiefenseeho s ministry dopravy jednotlivých spolkových zemí vyjádřil na počátku září německý Spolkový svaz spedice, logistiky a zásobování BGL.

Pracovní skupina složená ze zástupců spolkových zemí a spolkové vlády vypracovala koncepci zvýšení mýtného v Německu s „klauzulí pro malé a střední firmy“ a zhodnotila možnosti dlouhodobého a stabilního financování rozvoje dopravní infrastruktury z příjmů z mýtného a některých dalších daní. Pokud Spolková rada 19. září návrh zákona schválí, vyšší mýtné se v Německu stane realitou.

„Pokud spolkový kabinet i zemské vlády na jedné straně odůvodňují své kroky rostoucími náklady na dopravní infrastrukturu a na straně druhé připouštějí, že prostředky na potřebné investice od roku 2009 poklesnou pod úroveň před zavedením mýtného, nezbývá než konstatovat, že jde o cílený útok na silniční nákladní dopravu,“ upozornil ve svém prohlášení BGL.

„Tisíce silničních dopravců jsou v ohrožení a v sázce jsou desetitisíce pracovních míst. Po extrémním nárůstu cen pohonných hmot (za rok v průměru o 30 procent) přichází další rána v podobě zvýšení mýtného. Také spedice a zákazníky ,úprava sazeb‘ zatíží v příštím roce nadbytečnými výdaji v rozsahu 1,9 miliardy €,“ varoval BGL.

Podle BGL na připravovaném zdražení mýtného prodělají nejvíce sami občané. „Vedle delších kolon stojících vozidel se mohou těšit na opětovné zhoršení kvality logistických služeb v Německu,“ uvedl svaz. „Spolková kancléřka Angela Merkelová přišla se skvělým řešením, totiž jak navzdory vzhůru letícím cenám paliv všechno ještě více zdražit,“ dodalo vedení BGL a ujistilo dopravce, že bude pokračovat v boji proti „neoprávněnému zdražování mýtného a rozmáhajícímu se ekosocialismu v dopravě na spolkové i zemské úrovni“.

n

www.bgl-ev.de

spinner