Nové Audi A8

Audi zdokonalilo charakter své vlajkové lodi

Audi zdokonalilo charakter své vlajkové lodi

Značka Audi představila letos v létě rozsáhlou modernizaci své vlajkové lodi A8, jejímž výsledkem je lehká konstrukce, komfort a široká nabídka technologií. Motory jsou ještě výkonnější a úspornější. „Nové Audi A8 oslavilo premiéru v září na letošním frankfurtském autosalonu a hned v listopadu se objeví u českých prodejců,“ řekla Anna Gruberová, ředitelka divize Audi společnosti Porsche Česká republika.

Nové Audi A8 patří mezi lídry v oblasti inovací v luxusním segmentu. Jednou z předností tohoto velkého sedanu je jeho lehká konstrukce. Audi A8 3.0 TFSI se standardním rozvorem má provozní hmotnost pouhých 1830 kilogramů – to je nejlepší hodnota v třídě modelů s pohonem všech kol. Karoserie je vyrobena téměř kompletně z hliníku a díky konstrukci ASF (Audi Space Frame) váží jen 231 kilogramů. Délka 5,14 metru, rozvor 2,99 metru, šířka 1,95 metru a výška 1,46 met-ru zůstávají beze změny, což znamená, že Audi A8 je nejsportovnějším sedanem v segmentu. Obě karosářské varianty mají nové uspořádání zavazadlového prostoru pro snadnější nakládání. Dodatečná zvukově izolační opatření ještě více snížila již tak nízkou hladinu hluku v interiéru.

Motory s vyšším výkonem a nižší spotřebou paliva

Audi nabízí pro modely A8 na německém trhu dva zážehové a dva vznětové motory. Konkrétně se jedná o jednotku 3.0 TFSI přeplňovanou kompresorem s výkonem 228 kW (310 k), vidlicový osmiválec 4.0 TFSI přeplňovaný dvěma turbodmychadly s výkonem 320 kW (435 k), velmi úsporný vznětový šestiválec 3.0 TDI clean diesel s výkonem 190 kW (258 k) a osmiválec 4.2 TDI clean diesel s extrémně vysokým točivým momentem, který poskytuje nejvyšší výkon 283 kW (385 k) a maximální točivý moment 850 Nm. Stejná paleta motorů bude k dispozici i českým zákaz-níkům. Všechny motory splňují limity emisní normy Euro 6.

Vzduchové odpružení s adaptivním tlumením

Nové Audi A8 je sériově vybaveno osmistupňovou převodovkou tiptronic s rychlým a plynulým řazením. Elektronicky řízená samočinná převodovka je spojena s trvalým pohonem všech kol quattro. Sedan A8 vděčí za svůj sportovní charakter do značné míry sofistikovanému podvozku. Systém Audi drive select, který mění funkci různých technických modulů, patří k sériové výbavě. Do sféry jeho vlivu spadá rovněž adaptivní vzduchové odpružení s adaptivním tlumením. Posilovač řízení pracuje na účinném elektromechanickém principu. Dynamické řízení, které mění účinek posilovače v závis-losti na rychlosti jízdy, se dodává na přání.

Interiér vlajkové lodi Audi oslňuje elegantními liniemi a velkorysou nabídkou místa. Na výběr je nová paleta barev a materiálů pro potahy sedadel a ozdobného obložení. Díky na přání dodávaným asistenčním systémům je jízda s tímto modelem ještě suverénnější. Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go je propojen s rozšířenou verzí sériově dodávaného bezpečnostního systému Audi pre sense basic. Totéž platí pro Audi side assist. Novinkou v modelové řadě A8 je Audi active lane assist, který v případě nezamýšleného opuštění jízdního pruhu zasahuje mírně do řízení, a parkovací asistent se zobrazováním okolí v rozsahu 360°, který během parkování přebírá řízení. Head-up displej, který je rovněž nový, promítá důležité údaje do zorného pole řidiče na čelní okno. Asistent nočního vidění dokáže nyní rozpoznávat kromě chodců také větší zvířata.

Tomáš Johánek

spinner