DAF

Asistenční služba DAF ITS slaví čtyřicet let

Asistenční služba DAF ITS slaví čtyřicet let

Mezinárodní asistenční služba DAF ITS (International Truck Service) letos slaví čtyřicet let od svého založení. Služba pomáhá řidičům, aby se mohli v případě potíží s vozidlem co nejrychleji vrátit zpět do provozu. Podle zástupců společnosti DAF je považována za jednu z nejlepších asistenčních služeb v oblasti silniční dopravy.

Na konci 60. let vykazovala mezinárodní silniční doprava výrazný vzestup. DAF na to reagoval tím, že v roce 1972 založil službu DAF ITS – průkopnickou službu v oblasti užitkových vozidel. Základní princip mezinárodní asistenční služby DAF se od té doby nijak výrazně nezměnil. Cílem služby je pomoci dopravním společnostem vrátit vozidlo, které se ocitlo v potížích, co nejdříve zpět do provozu a zajistit tak maximální efektivitu vozového parku dopravců. Služba DAF ITS však dokáže více než jen zajistit technickou pomoc nákladním vozidlům nebo autobusům. V případě, že je řidič imobilní v důsledku nehody či poruchy vozidla, problému s přívěsem nebo návěsem, vše vyřeší jeden telefonát na centrální číslo mezinárodní servisní organizací DAF ITS v Eindhovenu (+31 40 214 3000). Asistenci si řidiči mohou vyžádat také prostřednictvím e-mailu (daf.its.callcenter@daftrucks.com).

Nonstop provoz

Od samého počátku byla služba DAF ITS řízena centrálně. Její pozice je mezi oddělením PACCAR Parts a servisním oddělením; díky tomu má vždy přístup k nejmodernějším technickým poznatkům a může rychle zajistit potřebné náhradní díly. Služba DAF ITS je dostupná 24 hodin denně 365 dní v roce a nabízí podporu ve 49 zemích. S řidiči a dealery společnosti DAF komunikuje v deseti různých jazycích. Po výborných výsledcích v Evropě byla podle ní založena v roce 1998 obdobná servisní organizace v Severní Americe, jejímž úkolem je podpora poboček PACCAR Peterbilt a Kenworth.

Servisní místa

Služba DAF ITS za využití nejmodernějšího počítačového systému určuje, které z více než tisíce servisních míst DAF je nejblíže řidiči, který se potýká s nějakým problémem. Jakmile je kontaktován nejbližší servis, řidič se ihned dozví, kdy přijede asistenční služba. Asistenční služba rovněž kontaktuje domácího dealera, u něhož je vozidlo registrováno, a zajistí platební záruku, aby si nemusel řidič dělat starosti s finančními záležitostmi. Služba DAF ITS domácího dealera zároveň informuje o vzniklém problému a poté i dopravní společnost o aktuálním stavu poskytnutí asistence.

Analýza vozového parku

Mezinárodní asistenční služba provádí analýzu všech žádostí o pomoc a vytváří statistiky. „Významný podíl na poruchách lze přičíst odkládání údržby,“ řekl v červenci Johan Drenth, vedoucí poprodejního oddělení ve společnosti DAF Trucks N.V. „To poukazuje na význam pravidelné preventivní údržby, pokud se chcete vyhnout neplánovaným prostojům a s nimi i zbytečným nákladům. Zprávy služby DAF ITS umožňují servisním dealerům DAF pro tento účel poskytovat dopravcům analýzu konkrétního vozového parku – maximální dostupnost vozidel má v oblasti dopravy přece jen klíčový význam. To je také důvodem, proč se služba DAF ITS posledních čtyřicet let stále zaměřuje na kvalitu i rychlost,“ dodal.

(lan)

spinner