20. srpna 2012

Mezinárodní asistenční služba DAF ITS (International Truck Service) letos slaví čtyřicet let od svého založení. Služba pomáhá řidičům, aby se mohli v případě potíží s vozidlem co nejrychleji vrátit zpět do provozu. Podle zástupců společnosti DAF je považována za jednu z nejlepších asistenčních služeb v oblasti silniční dopravy.
Na konci 60. let vykazovala mezinárodní silniční doprava výrazný vzestup. DAF na to reagoval tím, že v roce 1972 založil službu DAF ITS – průkopnickou službu v oblasti užitkových vozidel. Základní princip mezinárodní asistenční služby DAF se od té doby nijak výrazně nezměnil. Cílem služby je pomoci dopravním společnostem vrátit vozidlo, které se ocitlo v potížích, co nejdříve zpět do provozu a zajistit tak maximální efektivitu vozového parku dopravců. Služba DAF ITS však dokáže více než jen zajistit technickou pomoc nákladním vozidlům nebo autobusům. V případě, že je řidič imobilní v důsledku nehody či poruchy vozidla, problému s přívěsem nebo návěsem, vše vyřeší jeden telefonát na centrální číslo mezinárodní servisní organizací DAF ITS v Eindhovenu (+31 40 214 3000). Asistenci si řidiči mohou vyžádat také prostřednictvím e-mailu (daf.its.callcenter@daftrucks.com).
Nonstop provoz
Od samého počátku byla služba DAF ITS řízena centrálně. Její pozice je mezi oddělením PACCAR Parts a servisním oddělením; díky tomu má vždy přístup k nejmodernějším technickým poznatkům a může rychle zajistit potřebné náhradní díly. Služba DAF ITS je dostupná 24 hodin denně 365 dní v roce a nabízí podporu ve 49 zemích. S řidiči a dealery společnosti DAF komunikuje v deseti různých jazycích. Po výborných výsledcích v Evropě byla podle ní založena v roce 1998 obdobná servisní organizace v Severní Americe, jejímž úkolem je podpora poboček PACCAR Peterbilt a Kenworth.
Servisní místa
Služba DAF ITS za využití nejmodernějšího počítačového systému určuje, které z více než tisíce servisních míst DAF je nejblíže řidiči, který se potýká s nějakým problémem. Jakmile je kontaktován nejbližší servis, řidič se ihned dozví, kdy přijede asistenční služba. Asistenční služba rovněž kontaktuje domácího dealera, u něhož je vozidlo registrováno, a zajistí platební záruku, aby si nemusel řidič dělat starosti s finančními záležitostmi. Služba DAF ITS domácího dealera zároveň informuje o vzniklém problému a poté i dopravní společnost o aktuálním stavu poskytnutí asistence.
Analýza vozového parku
Mezinárodní asistenční služba provádí analýzu všech žádostí o pomoc a vytváří statistiky. „Významný podíl na poruchách lze přičíst odkládání údržby,“ řekl v červenci Johan Drenth, vedoucí poprodejního oddělení ve společnosti DAF Trucks N.V. „To poukazuje na význam pravidelné preventivní údržby, pokud se chcete vyhnout neplánovaným prostojům a s nimi i zbytečným nákladům. Zprávy služby DAF ITS umožňují servisním dealerům DAF pro tento účel poskytovat dopravcům analýzu konkrétního vozového parku – maximální dostupnost vozidel má v oblasti dopravy přece jen klíčový význam. To je také důvodem, proč se služba DAF ITS posledních čtyřicet let stále zaměřuje na kvalitu i rychlost,“ dodal.
(lan)