VW Amarok

Amarok z Hannoveru: vyšší výkon, více výbavy, více komfortu

Amarok z Hannoveru: vyšší výkon, více výbavy, více komfortu

PRAHA 16.8. – Všechny vozy VW Amarok s dvojitou kabinou jsou pro evropský a ruský trh od konce června vyráběny v Hannoveru. Se zahájením výroby v závodu Stöcken zavedl Volkswagen Užitkové vozy pro svůj úspěšný pickup také četné novinky. Kromě výkonnějších motorů mezi ně patří zvýšení hmotnosti přívěsu, celá řada praktických komfortních prvků a prodloužená záruka proti prorezavění.

U příležitosti zahájení výroby Amaroku v Hannoveru dostal úspěšný pickup také četná detailní vylepšení pro modelový rok 2013. Změny se týkají jak pohonu a mnoha komfortních prvků, tak i celkové konstrukce vozidla. Amarok je nyní ještě výkonnější. Výkon motoru BiTurbo TDI byl totiž i u modelů s mechanickou převodovkou zvýšen ze 120 kW (163 k) na 132 kW (180 k), tedy na úroveň varianty se samočinnou převodovkou. Spotřeba paliva zůstává navzdory zvýšenému výkonu na dosavadní nízké úrovni.

Kombinace funkce Start-Stop, rekuperace kinetické energie a pneumatik s optimalizovaným valivým odporem, známá již z modelových řad T5, Caddy a Crafter, ušetří až 0,5 litru paliva na 100 kilometrů. Díky tomu spotřebuje Amarok ve své nejúspornější verzi (90 kW s pohonem zadních kol) pouhých 6,8 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 179 g/km.

Mnozí zákazníci si pro Amarok přejí asistenční systémy používané již v ostatních modelech Volkswagen Užitkové vozy. Nyní proto mohou usnadňovat parkování senzory ParkPilot vpředu a vzadu, dodávané na přání pro výbavové linie Trendline a Highline. Výstražný zvukový signál informuje řidiče při manévrování o vzdálenosti od překážky, kterou měří senzory v náraznících.

Vyšší úroveň bezpečnosti při jízdě ve tmě zajišťují na přání dodávané světlomety pro odbočování. Tuto funkci zajišťují mlhové světlomety, které se rozsvěcují na straně, kam řidič odbočuje, při rychlosti jízdy až 40 km/h, aby osvětlily okraj vozovky a včas tak odhalily případná nebezpečí.

Všechny modely Amarok s pohonem všech kol a mechanickou převodovkou mají nyní nejvyšší přípustnou hmotnost přívěsu 3,0 tuny, zatímco za Amarok se samočinnou převodovkou lze připojit přívěs s hmotností až 3,2 tuny. Amarok tak bude ještě oblíbenějším tažným vozidlem. Pro komerční využití je v této souvislosti k dispozici důležitá příprava pro digitální tachograf. Záruka proti prorezavění byla navíc prodloužena na 12 let.

spinner