13. března 2008
Německá letecká nákladní společnost Lufthansa Cargo je připravena do rozšíření nákladního terminálu na mezinárodním letišti ve Frankfurtu nad Mohanem investovat částku v řádu až stovek milionů €. Prakticky tak koncern odvolal zmrazení rozsáhlých investic, které vyhlásil v březnu loňského roku na protest proti záměru zemské vlády v Hesensku, která chtěla na frankfurtském letišti zavést absolutní zákaz nočních letů.
Dopravce to zdůvodnil tím, že hesenská zemská vláda ustoupila a na nejdůležitějším nákladním letišti Evropy nezavede původně zamýšlený absolutní zákaz jakéhokoli pohybu letadel od půlnoci do páté hodiny ranní. Podle posledních zpráv zůstane ve Frankfurtu i po ohlášeném rozšíření v noci povoleno sedmnáct letů.
„Naše budoucnost i konkurenceschopnost tak budou zaručeny,“ uvedl mluvčí Lufthansy Cargo Nils Haupt v reakci na lednové oznámení vlády. V současné době ve Frankfurtu každou noc vzlétá nebo přistává sedm až deset letounů Lufthansy Cargo. Milionová investice bude určena na modernizaci a rozšíření nákladního terminálu z roku 1982, jehož stav i kapacita zdaleka nevyhovují současným, a především budoucím nárokům na odbavení. „Jako alternativní řešení se nabízí případná výstavba úplně nového Cargo Centra,“ dodal Nils Haupt. Plány dále zahrnují vybudování nového centra služeb Lufthansy Cargo v jižní části letiště, kde zatím letecká společnost žádné zastoupení neprovozuje.
Mluvčí koncernu současně potvrdil „silný zájem“ Lufthansy Cargo o převzetí nákladní divize skandinávské letecké společnosti SAS Cargo s poukazem na „potřebu posílení mezinárodní sítě spojů a výraznější prosazení se na skandinávském trhu“. Mateřský koncern SAS je připraven nákladní dopravu ze sanačních důvodů prodat, důrazně se proti tomuto plánu ovšem staví podnikové odbory. Předseda představenstva Lufthansy Wolfgang Mayrhuber k tomu poznamenal, že „již nelze dále nečinně přihlížet procesům konsolidace na evropském trhu“.
Heiner Siegmund