24. dubna 2003
Německá letecká nákladní společnost Lufthansa Cargo dosáhla v loňském obchodním roce nejlepšího hospodářského výsledku ve své historii. I přes obecně nepříznivé hospodářské klima dokázala vytvořit zisk před zdaněním ve výši 582,3 miliónu €. Obrat dopravce se přitom meziročně snížil o 3,6 procenta na 2,35 miliardy €.
Jak na výroční tiskové konferenci ve Frankfurtu nad Mohanem na počátku dubna uvedl předseda představenstva Lufthansa Cargo Jean-Peter Jansen, byl rok 2002 „ve znamení politické nestability ve světě, slabého hospodářského růstu a rekordních ztrát na světových burzách“. „Letecké společnosti musely čelit nejrůznějším problémům, jako například dramatickému tlaku na snižování cen a poklesu poptávky. V takových podmínkách je kvalitní výsledek dokladem obrovské výkonnosti našeho podniku,“ zdůraznil.
Finanční ředitel společnosti Heinz–Ludger Heuberg označil tři hlavní důvody skvělého výsledku – společnosti se podařilo udržet stabilní tarify, přijímat účinná opatření v zájmu zvyšování efektivity provozu a snižování nákladů a vést aktivní portfoliovou politiku, které dominoval prodej podílu společnosti v DHL. Lufthansa díky tomu mohla navzdory všeobecnému poklesu výnosů v mezinárodní letecké dopravě udržovat stabilní cenovou úroveň. Za významný přínos považuje také snahu o soustavné zlepšování kvality špičkových expresních produktů a zacílené využívání přepravních kapacit.
Lufthansa Cargo loni zavedla programy zaměřené na přísnou profe-sionalizaci odbytu, zvyšování kvality pozemního odbavení a flexibility práce v administrativní oblasti. Mimořádně pozitivně ovšem hospodářský výsledek společnosti ovlivnil zejména odprodej jejího čtvrtinového podílu v DHL International, který jí přinesl nezdanitelný účetní zisk ve výši 400 miliónů €.
Kolem 36 procent výnosů Lufthansa Cargo vytvořila v sektoru „prémiových“ produktů – expresních přeprav a balíků služeb pro jednotlivá průmyslová odvětví. „Důraz na špičkové produkty se plně osvědčil. Díky jejich vysokému podílu nás globální propad tržeb v sektoru téměř nezasáhl,“ zdůraznil Jean-Peter Jansen.
Velkou pozornost věnovala Lufthansa Cargo také rozvoji elektronických knihovacích systémů. Prostřednictvím různých e-booking burz mohou speditéři knihovat kompletní paletu produktů Lufthansa Cargo on-line. Na konci loňského roku již elektronickou cestou prováděli asi 14 procent všech rezervací.
WOW ovládá již pětinu trhu
I v obchodním roce 2002 Lufthansa Cargo pokračovala v intenzivní spolupráci s ostatními třemi partnery, sdruženými v letecké nákladní alianci WOW. Vedle nákladní divize Japan Airlines, která se stala členem aliance loni v červenci, jsou to Singapore Airlines Cargo a SAS Cargo. WOW podle vlastních údajů v současné době kontroluje asi dvacet procent trhu světové letecké nákladní dopravy. n