1. prosince 2005
Region střední a východní Evropy byl dosud pro katarskou nákladní leteckou společnost Quatar Airways Cargo „zemí nikoho“. To se však mění: na následující měsíce připravuje rychle expandující dopravce se sídlem v katarské Doha ofenzivu i v prostoru mezi Balkánem a Pobaltím. „Trhy od České republiky po Ruskou federaci jsou pro nás velmi zajímavé. Cíleně budeme posilovat svou pozici od Balkánu po Pobaltí,“ uvedl v listopadu ředitel QAC pro kontinentální Evropu Joachim Klecha. Do oblasti hodlá Quatar Airways Cargo začít co nejrychleji proni- kat prostřednictvím sí- tě místních prodejních agentur (GSA). Cílem dopravce je jednak dosáhnout vytížení nabízených kapacit, jednak zvýšit povědomí o značce mezi zákazníky. Bruce Gillete, který je od října ve funkci ředitele QUC, považuje obsazování nových trhů za jednu ze součástí své strategie. Quatar Airways do bývalého východního bloku s výjimkou Moskvy zatím žádné nákladní ani osobní lety neprovozují a pro přepravu zboží musí využívat kamiony a letiště v Aténách a Amsterdamu. Do října bylo v provozu i spojení přes Mnichov, ale bylo dočasně zastaveno a obnoveno bude až na počátku příštího roku. Důvodem je plánovaný několikatýdenní C-check nákladního speciálu Airbus A300–600F. Pro zvládnutí očekávaného náporu před Vánocemi si Quatar Airways Cargo najala dva stroje DC-10F od Cielos Perú, které létají na trase Šanghaj, respektive Macao – Doha – Amster-dam. V testovacím provozu bude na- sazen třikrát týdně i další DC-10F mezi Čínou a Frankfurtem nad Mohanem, a to od chvíle, kdy lety povolí německý Spolkový úřad pro civilní letectví. Heiner Sigmund