České aerolinie

ČSA prostřednictvím cLICK4SKY.com vstupují na low-cost trh

Služeb nízkonákladových dopravců letos v Praze využije více než jeden a půl milionu cestujících a poptávka v tomto segmentu by se podle posledních prognóz měla ročně zvyšovat o více než deset procent. Svůj díl z tohoto koláče si chtějí ukousnout i České aerolinie a současně tak zvýšit v poslední době mírně klesající vytížení letadel své postupně obnovované flotily.

Internetový prodej zpátečních letenek do 36 evropských destinací ve 22 zemích za fixní cenu minulý týden zahájila stoprocentní dceřiná společnost ČSA CLICK4SKY.com. Za 3980 Kč včetně poplatků nabízí nevyužitou volnou kapacitu na linkových letech českého vlajkového dopravce. Nabídka zahrnuje téměř celou evropskou síť ČSA s výjimkou několika nejlépe prosperujících linek, na nichž se dopravce nepotýká s nízkou obsazeností. Obsahuje nicméně určitá omezení (jako například stanovení minimální doby pobytu), aby se zamezilo případnému odlivu obchodních cestujících.

Díky bezkonkurenčně nejširší síti ze všech nízkonákladových dopravců v Praze, letům na hlavní evropská letiště, standardním službám v letadlech ČSA včetně bezplatného občerstvení a stabilním cenám na úrovni low-cost dopravců hodlá společnost podle předsedy představenstva společnosti CLICK4SKY Jana Kaše do dvou let ovládnout pětinu českého trhu s levnými letenkami. Už za rok by podle plánu společnosti CLICK4SKY.com měla být třetím největším hráčem na trhu nízkonákladové dopravy v Praze. Do budoucna Jan Kaše nevyloučil ani nákup kapacity dalších dopravců, přednostně však členů aliance SkyTeam.

Roční příjem v řádu stovek milionů Kč

„Pro ČSA představuje CLICK-4SKY.com možnost využití volné kapacity v letadlech,“

řekl k novému projektu viceprezident ČSA pro marketing a vývoj produktu Petr Pištělák.

V rámci ozdravné strategie OK 2006–2008 se podle něj dopravce při svých aktivitách prioritně zaměřil na cestující business třídy a často létající cestující v ekonomické třídě. „Díky této strategii se nám podařilo nastartovat růst výnosů, nyní chceme nabídnout zbývající volnou kapacitu k prodeji jinému typu klientely. Očekáváme, že díky prodeji letenek CLICK4SKY.com získáme dodatečné výnosy v řádu stovek milionů Kč ročně,“ řekl.

Zavedení nové nízkonákladové značky dále posílí tržní podíl nízkonákladových dopravců v Praze, který se do pololetí zvýšil o dalších pět procentních bodů na 25 procent. Podle odhadů vedení letiště lze v budoucnu očekávat zvýšení až na 40 procent.

(spa)

www.click4sky.com

Destinace CLICK4SKY.com

Amsterdam, Atény, Barcelona, Benátky, Berlín, Bělehrad, Boloňa, Brusel, Bratislava, Budapešť, Curych, Dublin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburk, Hannover, Istanbul, Káhira, Kodaň, Kolín nad Rýnem, Košice, Krakov, Londýn, Lublaň, Madrid, Manchester, Milán, Mnichov, Oslo, Riga, Řím, Soluň, Stuttgart, Tallinn, Vídeň a Vilnius.

Cena 3980 Kč zahrnuje všechny poplatky, občerstvení a denní tisk na palubě a přepravu zavazadel v standardním rozsahu. Stejně jako v případě běžných letů s ČSA se cestující mohou odbavit již doma prostřednictvím internetu. Letenky jsou v prodeji jen na internetu a jsou jen zpáteční.

spinner