23. října 2003
Poněkud ve stínu očekávané fúze mezi francouzským vlajkovým leteckým dopravcem a nizozemskou KLM (viz DN 41/02) zůstalo na konci září slavnostní představení nových palubních a pozemních služeb Air France, které prezident Jean-Cyril Spinetta a další členové vedení Air France představili jen čtyři dny před podpisem dohody s KLM na veletrhu cestovního ruchu v normandském Deauville.
Air France přitom do nového vybavení všech tříd, zejména však první
třídy l’Espace Premiere, investovala přes 300 miliónů € a pět
let příprav. Realizace zahrnuje nové vybavení 69 letadel, dodávku 15
nových, kompletně zařízených letounů, instalaci 290 nových
samoobslužných odbavovacích zařízení třetí generace, rozšíření
místa pro cestující o 50 procent ve třídě l’Espace Premie
re a
o dvacet sedm procent v třídě l’Espace Affaires. „Takový projekt nám
umožní významně upevnit naši pozici přední evropské i světové
letecké společnosti,“ zdůraznil Jean-Cyril Spinetta s tím, že
k investici vedení společnosti právě v současném mimořádně
obtížném období vedla především snaha o zvýšení
konkurenceschopnosti Air France. Do jisté míry jde také o pokračování
tradice luxusu, který představoval Concorde, poznamenal v souvislosti
s nedávno ukončeným provozem nadzvukových letadel.
Nové služby, jejichž koncepce vychází z dvouleté studie, při níž Air France každým rokem vyhodnocovala na 300 tisíc dotazníků cestujících, bude společnost zavádět postupně od listopadu. Novou první
třídu (l’Espace Premie`re) se skutečnými postelemi s matrací nabídne nejprve do dvaceti důležitých destinací, jejichž seznam však zatím není definitivně schválen. Většího pohodlí se dočká i business klientela (l’Espace Affaires) – ať na palubě letadla, nebo v postupně nově upravovaných salóncích – a cestující ekonomické třídy (Tempo). Součástí nové koncepce je i optimalizovaný letový řád a v neposlední řadě také nové uniformy pro všech zhruba 35 tisíc zaměstnanců francouzského vlajkového leteckého dopravce. (spa)