On-line rezervační systém LETUSKA.CZ směřuje do dalších zemí

Agentury

České technologie ve sféře cestovního ruchu dobývají evropský trh – hned dvě velké zahraniční cestovní agentury (Travel City z Ruska a e-Tours z Chorvatska) letos od společnosti ASIANA Global Travel Service zakoupily licenci na využití jejího on-line rezervačního systému LETUSKA.CZ. Při této příležitosti jsme managementu společnosti ASIANA položili několik otázek.

„Jaké je postavení společnosti ASIANA Global Travel Service na českém trhu?“ Dr. Alexej Litvin, generální ředitel: „Společnost ASIANA Global Travel Service, která byla založena v roce 1993, v současné době patří mezi tři největší cestovní agentury s akreditací IATA (Mezinárodní asociace leteckých dopravců) v České republice. Je známá především jako provozovatel rezervačního portálu LETUSKA.CZ a průkopník v oblasti nových technologií v ces-tovním ruchu.“

„V soutěži TTG Travel Awards 2005 byla letos vaše společnost vyhlášena za nejlepší IATA akreditovanou agenturu v ČR. Co to pro vás znamená?“ „Získání této prestižní ceny je potvrzením volby správné strategie, která se orientuje na využití nejmodernějších technologií, pečlivý výběr personálu a efektivní vedení. Je to pro nás také důkazem spokojenosti zákazníků a partnerů s úrovní nabízených služeb.“

„Jaké jsou podle vás hlavní důvody zájmu o váš on-line rezervační systém i ze strany velkých zahraničních cestovních agentur?“ Tomáš Harmatha, vedoucí oddělení nových technologií: „Koupě licence na využití nástroje LETUSKA.CZ dává cestovním agenturám šanci získat vlastní systém pro on-line vyhledání, rezervaci a platbu letenek bez vynaložení jinak nemalých investic do vývoje. Velký zájem o náš produkt lze vysvětlit především celou řadou výhod, které ho odlišují od ostatních podobných projektů. Mezi nejvýznamnější silné stránky nástroje LETUSKA.CZ patří například schopnost komunikace systému v jazyce XML, prvky umělé inteligence, přehledné uživatelské rozhraní, vysoká stabilita, záruka kontinuálního vývoje a v neposlední řadě také výhodné podmínky získání licence.“

„Proč podle vás společnosti Travel City a e-Tours zvolily právě český projekt?“ Josef Trejbal, obchodní ředitel: „České IT projekty se vyznačují vysokou konkurenceschop­ností – za rozumné peníze nabízejí často srovnatelnou, nebo dokonce lepší funkčnost než jejich zahraniční alternativy. Je tomu tak i v případě on-line rezervačního systému LETUSKA.CZ, který poskytuje řadu zcela unikátních funkcí, a je přitom finančně dostupný.“

„Budete systém nabízet i v dalších zemích?“ Tomáš Harmatha, vedoucí oddělení nových technologií: „Prodej licence na využití rezervačního systému LETUSKA.CZ cestovním agenturám Travel City (Avantix.ru) a e-Tours představuje jen první krok naší politiky expanze na zahraniční trhy. V současné době jednáme s celou řadou dalších evropských cestovních agentur zainteresovaných na získání našeho systému.“

„Jaký dopad očekáváte v souvislosti se změnou modelu spolupráce mezi leteckými společnostmi a IATA agenturami ve smyslu přechodu z procentuálních provizí na servisní poplatky?“ Mgr. Oleg Bril, manažer marketingu: „Tato změna je především reakcí leteckých společností na rychlý rozvoj nových technologií v cestovním ruchu. Důvodem přechodu na účtování servisních poplatků je totiž snaha optimalizovat výdaje na různé distribuční kanály (vlastní kanceláře leteckých společností, IATA agenty a její provizní prodejce, internet). Nový systém umožnil regulovat náklady na tyto různé kanály prostřednictvím účtování odlišných ‚service fee‘ – poplatky za letenky rezervované on-line jsou zpravidla poloviční v porovnání s poplatky účtovanými při objednání v ‚kamenné‘ pobočce nebo telefonicky. Proto s přechodem na nový model očekáváme především ještě větší zájem o náš on-line rezervační systém LETUSKA.CZ.“ (spa)

spinner