​V letošním roce bychom rádi spustili novou pravidelnou intermodální linku

​V letošním roce bychom rádi spustili novou pravidelnou intermodální linku

Ambiciózní plány má na letošní rok společnost AWT, která je součástí PKP CARGO. Vedle dalšího rozvoje terminálu v Paskově připravuje rozjezd nové pravidelné intermodální linky. Podrobnosti o tomto projektu sice obchodní ředitel skupiny AWT Viktor Bystrian zatím neprozradil, nicméně zdůraznil, že v rámci strategie PKP CARGO chce firma nadále rozvíjet přepravy a zvyšovat objemy směrem na jih Evropy.

Jak se v loňském roce dařilo skupině AWT v oblasti kombinované dopravy?

Byl to nejúspěšnější rok, jaký jsme zatím v AWT měli. Již v polovině roku 2018 jsme překročili objemy roku 2017. Intermodal se nyní v AWT podílí výraznou měrou na celkovém objemu přeprav. Významným skokem pro naše intermodální přepravy bylo zahájení provozu nové linky Paskov – Herne. Zde jsme potvrdili vysoký standard kvality přeprav AWT. Dále jsme pro naše zákazníky rozšířili frekvenci přeprav do přístavů v Jaderském moři. Těžíme především z dlouholetých zkušeností v oblasti kombinované dopravy, spolupráce s mateřskou společností PKP CARGO a nově také z našeho přímého zastoupení ve Slovinsku.

Jak pokračuje realizace třetí etapy vašeho multimodálního kontejnerového terminálu Paskov?

Na konci února nám předala stavební společnost nové plochy do užívání a třetí etapa modernizace bude ukončena. Tímto krokem více než zdvojnásobíme rozlohu i kapacitu terminálu Paskov. Následně nám to umožní zlepšit kvalitu a rychlost obsluhy na terminálu pro naše klienty, kterých stále přibývá. Rovněž celá organizace provozu bude po modernizaci a výstavbě nového zázemí včetně administrativní a provozní budovy ještě kvalitnější. S více než 70 000 m2 budeme jeden z největších terminálů ve střední Evropě.

Loni v květnu jste začali provozovat terminál Zaječí. Jak hodnotíte jeho rozjezd?

Zaječí je typický příklad projektu, kdy se za minimální náklady dá vybudovat funkční intermodální terminál. Opět jsme se utvrdili v tom, že není problém zajistit vlaky nebo provoz terminálu, ale dostatečný kumulovaný objem zboží pro intermodal. Nicméně jsme připraveni do budoucna s projektem terminálu Zaječí pokračovat, aby byl podobně jako terminál Paskov součástí terminálů PKP CARGO a logistického trojúhelníku Trojmoří (Balt – Jadran – Severní moře) a obsluhoval intermodální přepravy především na jih.

Jaká jsou podle vás nejdůležitější kritéria při výběru lokality na nový terminál kombinované dopravy?

Jak jsem již uvedl, hlavním kritériem je dostatečný objem zboží. S provozováním terminálu a intermodálních vlaků máme velké zkušenosti a jsme schopni zákazníkovi s velkým tokem zboží poskytnout komplexní a rychlá logistická řešení šitá přímo na míru, kdekoliv je potřeba.

Vaše mateřská společnost PKP CARGO nedávno zveřejnila své strategické cíle. Jakou úlohu při jejich naplňování bude hrát AWT?

Skupina PKP CARGO chce být specializovaným logistickým operátorem, který poskytuje komplexní služby, je lídrem trhu ve střední a východní Evropě a jedničkou v oblasti Trojmoří, zejména v dopravních koridorech sever-jih. V kombinované dopravě jde v našem případě o rozvoj přeprav směrem na jih. V rámci této strategie jsme vstoupili na konci loňského roku aktivně na slovinský trh, kde nyní vlastníme licenci k provozování drážní dopravy. Tím jsme si přímo otevřeli cestu k přístavům v Jaderském moři a k celé Itálii.

Loni jste se stali součástí Organizace provozovatelů překládkových terminálů a logistických center ve střední a východní Evropě. V čem je pro vás členství v této organizaci přínosem?

Hlavním cílem této organizace je navázat spolupráci v oblasti propagace potenciálu poskytovaní logistických služeb zákazníkům, realizace investičních a obchodních projektů a implementace nejmodernějších technologií v logistických procesech. Připojení k této dohodě provozovatelů terminálů nám po rozšíření umožní lépe využívat zvýšenou kapacitu terminálu v Paskově. Do budoucna bude využíván jeho potenciál v intermodálních přepravách ve směru sever-jih Evropy, států Trojmoří nebo po Nové hedvábné stezce z Číny do Evropy.

Můžete prozradit plány skupiny AWT v oblasti kombinované dopravy pro nejbližší budoucnost?

Naše očekávání jsou stále velmi ambiciózní. Již nyní například plánujeme další, v pořadí již čtvrtou etapu rozvoje terminálu v Paskově. Je to nezbytný krok, abychom byli schopni zákazníkům zajistit dostatečné překládací kapacity pro oblast severní Moravy a jižního Polska. V rámci strategie PKP CARGO budeme nadále rozvíjet naše přepravy a zvyšovat objemy směrem na jih Evropy. Rovněž bychom v tomto roce rádi spustili novou pravidelnou intermodální linku, ale více zatím prozrazovat nebudu.

(mna)

Foto: AWT

spinner