PRAHA (25.11.) – České dráhy chtějí přesvědčit věřitele dceřiné ČD Cargo, aby ještě počkali se splacením dluhopisů za miliardu Kč. V pořadu ČT Otázky Václava Moravce to prohlásil generální ředitel dopravní společnosti Dalibor Zelený a připustil, že firmě ČD také částečně pomohou. „My se hlavně snažíme přesvědčit věřitele, že si mají ještě další dva roky počkat, protože pak dostanou o dvě procenta více," prohlásil Zelený.
Aktuálně
PRAHA (22.11.) – Společnost DACHSER Air & Sea Logistics na začátku listopadu spustila elektronickou fakturaci. Jedná se o další krok k tzv. bezpapírové logistice, která je součástí udržitelné politiky společnosti DACHSER. Implementace projektu elektronické fakturace by kromě ekologického aspektu měla přinést i stotisícové úspory.
PRAHA (22.11.) – Neshody kolem dostavby tunelového komplexu Blanka by mohly skončit rozhodčím řízením a následnou dohodou o narovnání údajně neplatných smluvních vztahů mezi Prahou a firmou Metrostav. Informoval o tom důvěryhodný zdroj seznámený s průběhem interních jednání na magistrátu. Jednání podle dostupných informací vedou k tomu, aby Blanka mohla být otevřená na konci června, tedy o dva měsíce později, než byl dosavadní předpoklad.
Modernizace železnice
SŽDC chystá modernizaci trati z Liberce do Tanvaldu
LIBEREC (22.11.) – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje modernizaci železniční trati z Liberce na Tanvald. Projekt za více než 740 milionů Kč počítá nejen s rekonstrukcí trati, ale i s modernizací zabezpečení na přejezdech, opravy čekají i nádraží. SŽDC teď hledá dodavatele, termín pro podání nabídek vyprší 1. ledna. Práce by měly začít v polovině příštího roku.
PRAHA (20.11.) – Společnost Metrostav přeruší 7. prosince výstavbu tunelu Blanka. Důvodem je, že magistrát stavební firmě dluží už více než 2,1 miliardy korun. Mluvčí stavební firmy František Polák navíc prohlásil, že kvůli neschválení změn v projektu nemají nyní v podstatě co dělat. Pražský primátor Tomáš Hudeček tvrdí, že smlouva mezi městem a firmou Metrostav je od začátku neplatná, protože ji nikdy neprojednala ani rada ani zastupitelstvo.
PRAHA (20.11.) – České dráhy od nového jízdního řádu sníží počet vlakových spojů o 0,6 procenta, spolu se změnou řádu zdraží v průměru o dvě procenta jízdné. Státní dopravce bude od 15. prosince provozovat celkem 8411 spojů, z toho 554 dálkových. Na dálkových linkách by se v příštím roce měly postupně objevovat modernizovaná a nová vozidla, zkrátit by se měly dojezdové časy například do Českých Budějovic nebo v mezinárodní dopravě do Lince a Moskvy. Informoval o tom generální ředitel ČD Dalibor Zelený.
PLZEŇ/MNICHOV (20.11.) – Společnost Škoda Transportation založila v německém Mnichově dceřinou společnost Škoda Transportation Deutschland GmbH. Plzeňská firma tím potvrzuje, že se hodlá orientovat nejen na tradiční východní, ale i na západní trhy. Vedením nové společnosti byl pověřen Zdeněk Majer, který je zároveň viceprezident pro obchod mateřské společnosti.
Evropský parlament
Poslanci EP načrtli dopravní budoucnost Evropské unie
ŠTRASBURK (19.11.) – Poslanci Evropského parlamentu definitivně načrtli dopravní budoucnost Evropské unie pro nadcházející období. Na plenárním zasedání ve Štrasburku schválili dohodu se členskými státy o finální podobě nových pravidel pro rozvoj transevropských dopravních sítí (TEN-T) a unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF).
EJPOVICE (16.11.) – Správa železniční dopravní cesty zahájila důležitou modernizaci trati mezi Rokycany a Plzní. Ta je součástí páteřní transevropské dopravní sítě a vnitrostátního třetího tranzitního železničního koridoru, který vede z Prahy přes Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. Po dokončení modernizace celé tratě mezi hlavním městem a Plzní by cesta vlakem měla trvat méně než jednu hodinu.
PRAHA (16.11.) – Svaz podnikatelů ve stavebnictví kritizoval koncepci dopravní politiky, kterou ve středu schválila vláda. „Pro stavby, které se mají podle koncepce mezi roky 2014 a 2020 stavět, totiž není zajištěné financování a hrozí tak, že se vládní strategie zůstane jen na papíru,“ uvedl prezident svazu Václav Matyáš. Materiál je v rozporu s rozpočty Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), který po roce 2014 čeká razantní pokles financování.