27.9. – Společnost Nagel Česko slavnostním předáním symbolického klíče v Říčanech-Jažlovicích oficiálně zahájila provoz nového potravinového logistického centra. Logistická hala o celkové ploše 5200 metrů čtverečních se nachází na strategicky výhodném místě v blízkosti stávající hlavní pobočky v logistickém parku přímo u dálnice D1, zhruba 11 kilometrů jihovýchodně od Prahy. „V uplynulých třech letech jsme rostli meziročně zhruba o deset procent – jak ve stávajících obchodech, tak s novými zákazníky. Na to dosavadní kapacity již nestačily“, vysvětluje rozhodnutí o rozšíření provozu Jan Hyťha, jednatel společnosti Nagel Česko. S novou halou česká dceřiná společnost versmoldské skupiny Nagel-Group rozšiřuje svoji kapacitu o zhruba 4600 čtverečních metrů a téměř 5900 paletových míst.
Aktuálně
27.9. – Společnost Prologis zahájila spekulativní výstavbu nové distribuční haly o rozloze 11 720 metrů čtverečních ve svém parku Prologis Park Prague-Airport. Společnost tak reaguje na vysokou poptávku zákazníků, díky které je park obsazen ze sta procent.
27.9. – Tuzemský železniční a autobusový dopravce Leo Express koupil od čínského výrobce CRRC tři nové vlaky. Zároveň uzavřel dohodu o možném odběru dalších až 30 souprav. V tiskové zprávě o tom informovala společnost. Trojici elektrických jednotek, které má výrobce dodat do poloviny roku 2018, chce použít mimo jiné i pro dotované trasy, které plánuje ministerstvo dopravy soutěžit v otevřených tendrech. Cenu kontraktu společnost neuvedla.
27.9. – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájí opravy 80 nádraží, do konce roku má na ně vyčleněno 166 milionů korun. Celkem 1575 nádraží a dalších budov převzala SŽDC od Českých drah letos 1. července. Správa železnic plánuje opravit celkem 200 nádraží za více než osm miliard korun.
26.9. – Více než 22 milionů cestujících přepravily vlaky RegioJet za pět let provozu. Před pěti lety, 26. září 2011, vyjely poprvé žluté expresy na trase z Ostravska (Havířov) do Prahy a zpět a ukončily monopol státních Českých drah v osobní železniční dopravě. Provoz vlaků RegioJet je ziskový, a to bez dotací na provoz a každoročně zaznamenává vysoký nárůst počtu cestujících. Zároveň RegioJet každoročně přidává další spoje a vstupuje na nové trasy.
26.9. – Za sedm měsíců se lodě po Vltavě dostanou bez zábran z Českých Budějovic až na vodní nádrž Orlík. V tu dobu má být dokončena plavební komora v Hněvkovicích na Českobudějovicku, která umožní splavnění dalšího úseku řeky. Právě stavbu komory v Hněvkovicích si mohli prohlédnout zájemci při dni otevřených dveří. Splavnění Vltavy umožní velkým lodím využít až 100 kilometrů řeky.
26.9. – Ocenění Truck of the Year 2017 si z letošního veletrhu IAA v Hannoveru odnesla značka Scania za novou generaci nákladních vozidel, Van of the Year 2017 Volkswagen za nový model Crafter a Solaris Bus of the Year 2017 za elektrický městský autobus Urbino. Bližší informace přineseme v DN 21/16.
26.9. – Členové lodních posádek ve vnitrozemské plavbě se možná dočkají častějšího odpočinku. Přinést jim ho má novela zákona o vnitrozemské plavbě, kterou vláda předložila poslancům. Ministerstvo dopravy odhaduje, že se změna zákona dotkne řádově stovek lodníků. Novela zavádí do zákona pravidla evropské směrnice. Na některé z příštích schůzí Sněmovny by ji měli projednat poslanci.
26.9. – České firmy ve svých autoparcích preferují i nadále zejména naftové pohony. Tento trend má pokračovat i přes loňskou aféru dieselgate, která v souvislosti s Volkswagenem zasáhla světový trh. V tuzemsku totiž stále jezdí méně dieselových aut než v Evropské unii. Zatímco země EU mají průměr 82 procent, v tuzemsku je pouze 65 procent firemních aut, které jezdí na naftu. Vyplývá to z výzkumu Corporate Vehicle Observatory (CVO), který si nechala zpracovat jedna z největších tuzemských leasingových společností Arval CZ.
26.9. – Podle odhadů společnosti Bohemia Cargo vozí až 100 000 firemních dodávkových vozidel každý den náklad pouze jednosměrně. Využít volné kapacity i při zpáteční cestě jim má umožnit nová aplikace. S novinkou, kterou ocení hlavně menší dopravci s dodávkami, přichází Královehradecká firma Doprava na paletách, jež je dceřinou společností Bohemia Cargo.