19. září 2025, red

20.9. - Logistická společnost GLS má pod novým českým vlastníkem ambiciózní růstové plány. Má plnou podporu pro další expanzi a posilování tržní pozice. Během půl roku rozšíří síť svých výdejních boxů o více než 50 % na 2000, rozvíjet bude i počty výdejních míst. GLS chce být vedoucí společností při podpoře českých e-shopů a bude partnerem jejich růstu.
GLS chce mít v České republice do konce března příštího roku alespoň 2000 výdejních boxů. „Ještě před dvěma lety jsme měli jen 250 boxů, teď jich máme asi 1200. V posledním roce je naše síť nejrychleji rostoucí v České republice a v tomto růstu budeme pokračovat. V průměru každých 6 hodin zprovozníme jeden nový box a do konce března příštího roku jich chceme mít alespoň 2000. To vše ve spolupráci s obcemi a při respektování veřejného prostoru,“ uvedl ředitel GLS v České republice Petr Pěcha.
Boxy se staly suverénně nejoblíbenějším způsobem dopravy, míří do nich už nadpoloviční počet zásilek. Síť GLS je v tuto chvíli mezi dopravci třetí největší, ani s číslem 2000 ale jejich rozvoj neskončí. „Boxy budeme budovat do té doby, dokud budeme vnímat zájem ze strany zákazníků. Ideálním stavem je, aby každý měl box do 3 minut chůze či jízdy od domova či práce. Stejně tak chceme rozvíjet výdejní místa, jejich počet navýšíme do března o 50 % na více než 2100,“ zdůraznil Petr Pěcha.
Cíle pod novým vlastníkem
GLS má od jara letošního roku nového vlastníka – mateřskou společnost GLS, kterou je skupina International Distribution Services plc (IDS), převzala EP Group Daniela Křetínského. IDS ovládá také britskou poštu Royal Mail.
„Český trh je jedním z prioritních. Chceme zde rychle růst a ve střednědobém horizontu e být jedničkou trhu. Nejedná se o krátkodobou investici, naopak chceme z GLS vybudovat nejsilnější značku na trhu. GLS v České republice má plnou podporu akcionářů k další expanzi ať už organickým růstem nebo jinou cestou,“ dodal k tomu Daniel Mareš, člen nejužšího vedení globální GLS a zároveň člen představenstva IDS a Royal Mail.
„GLS má zajištěny zdroje a financování na investice do své expanze. Budou mířit nejen na rozšíření sítě, ale i na další rozvoj technologií. Všechny investice budou směřovat především ke zvýšení klientského komfortu a uživatelské spokojenosti,“ doplnil Daniel Mareš.
Silný partner pro české e-shopy
Vizí GLS je být silným partnerem českým e-shopům při jejich růstu a potenciální expanzi do zahraničí. V České republice je nejvíc e-shopů na počet obyvatel v Evropě. Řada z nich přitom úspěšně expanduje do zahraničí. „Silná mezinárodní síť GLS s více než 110 tisíci výdejními místy a 20.000 boxy otevírá českým e-shopům cestu do Evropy. Do zhruba dvou desítek evropských zemí už nyní umíme doručit zásilku do 48 hodin, cestu do zahraničí budeme dále zjednodušovat,“ připomněl Petr Pěcha.
Klíčovým faktorem úspěchu podle něj bude pozitivní zákaznická zkušenost. I proto vedle doručení do boxů či výdejních míst zůstane jedním z klíčových pilířů služeb i doručení na adresu. V rámci vylepšování zákaznické zkušenosti bude GLS rovněž dále vylepšovat své služby. V poslední době mj. spustila novou verzi aplikace včetně sledování reálné polohy kurýra, zjednodušila rovněž zasílání balíků napřímo mezi lidmi či zavedla třídění zásilek už o víkendu.
Do budoucna podle Pěchy klienti budou očekávat ještě větší komfort a zrychlení služeb. „Poroste poptávka po doručení do druhého dne nebo víkendovém rozvozu – a my na to budeme připraveni,“ uvedl Petr Pěcha.
Očekávání od letošní sezóny
S výrazným růstem přitom GLS počítá již v letošním roce. Příjmy domácností rostou a s tím se zvyšuje i jejich chuť utrácet. Tržby domácích e-shopů by tak podle očekávání GLS měly letos za celý rok vzrůst minimálně o 5 procent s tím, že před Vánoci tempo zrychlí. „Očekáváme velmi silnou vánoční sezónu a jsme na ni připraveni. A výrazně rozšířená síť doručovacích míst bude znamenat, že klient dostane zásilku skutečně tam, kam si ji objednal,“ řekl Petr Pěcha.
Kromě objednávek z e-shopů zažívá v letošním roce boom i přímé zasílání balíčků mezi domácnostmi, které z velké části souvisí s oblibou aplikací zaměřených na prodej již nepotřebného zboží. GLS tuto službu nově výrazně zjednodušila, balíčky lze zasílat z boxu do boxu aniž by bylo nutné tisknout jakýkoli štítek. „V podobných drobných inovacích budeme pokračovat tak, aby pro e-shopy i koncové zákazníky byla GLS do budoucna první volbou,“ dodal.
Spolu se sdílenými boxy jiných operátorů GLS v tuto chvíli v ČR doručuje do více než 5300 výdejních míst a boxů. „Právě ve sdílení boxů bude budoucnost, jsme připraveni naši rozšířenou síť sdílet i s dalšími partnery,“ uzavřel Petr Pěcha.
(red)
Foto: GLS