8. září 2025, red

9.9. – Zájem o rozesílání balíků mezi lidmi dále roste, zásilky vůbec neposílá jen 29 % lidí. Desetina lidí přitom posílá zásilku několikrát měsíčně. Stále oblíbenější je i přímé zasílání z výdejního boxu do boxu, na výdejní místo i adresu. GLS tuto službu nyní dále vylepšuje, zásilky lze prostřednictvím výdejního boxu poslat i bez tisku doručovacího štítku.
Renesance zasílání zásilek napřímo mezi lidmi roste. Jen necelá třetina (29 %) lidí balík neposílá vůbec. Každý 10. naopak posílá balíček několikrát měsíčně. „Za nárůstem zájmu o balíčky je několik faktorů. Především mladí lidé rádi využívají možnost rychlého přeprodeje již nevyužívaného oblečení a dalších výrobků. K oblibě ale přispívá i jednoduchost, balíček lze jednoduše poslat z výdejního místa či boxu a v boxu si jej zase vyzvednout,“ řekl ředitel GLS v České republice Petr Pěcha.
Podle průzkumu Behavio pro GLS častěji posílají balíčky ženy, lidé ve věku 25-34 let a lidé s vyšším vzděláním. Na 40 % lidí přitom pošle balíček minimálně několikrát za rok, dalších 31 % méně často.
GLS již delší dobu umožňuje kromě využití kurýra i zaslání balíčku napřímo při využití výdejního místa nebo boxu. Nyní tuto službu dále zjednodušuje, nově nebude nutné při poslání přes box tisknout doručovací štítek. Klientovi stačí vygenerovat v aplikaci PIN kód, který použije pro vložení do boxu.
„Naši síť výdejních boxů výrazně rozšiřujeme, nyní máme již více než vlastních 1200 boxů a počítáme s tím, že síť dále podstatně posílíme. Ve spolupráci s obcemi i veřejností hledáme dále nová vyhovující místa, silnou poptávku vnímáme především ze strany menších obcí, kde stále boxy chybějí,“ dodal Petr Pěcha.
(red)
Foto: GLS