Geopost v roce 2022 zvýšil tržby i navzdory nestabilnímu trhu

Geopost v roce 2022 zvýšil tržby i navzdory nestabilnímu trhu

21.3. - Největší balíková přepravní síť v Evropě Geopost, dříve DPDgroup, jejíž součástí je i česká DPD, oznámila finanční výsledky za rok 2022.

Tržby skupiny vzrostly oproti roku 2021 na 15,6 miliard EUR (o 6 %). Skupina po celém světě doručila 2,1 miliardy balíků, což značí mírný pokles oproti předchozímu roku (o 1,3 %). Snížení doručeného počtu balíků vzniklo zejména v důsledku pozastavení služeb v rámci Ruska a následného stažení se z trhu. Společnost odepsala svá aktiva v hodnotě 149 milionů EUR.

Geopost posílil v oblasti nových specializovaných městských služeb a to zejména díky akvizici firem jako je CitySprint (britská jednička v doručení ve stejný den) nebo CChezVous (expert na doručování těžkých a objemných balíků).

Skupina nadále úspěšně pokračuje v upevňování pozice lídra na e-commerce trhu v udržitelném doručování a rozšiřování do strategicky silných oblastí jako je doručování do samoobslužných boxů a výdejních míst, doručování jídla a potravin (nárůst tržeb o 1 %) a zdravotnictví (nárůst tržeb o 22,8 %).

Strmě vzrostl zájem o doručení “out of home”, tedy zejména o samoobslužné boxy a výdejní místa, kde se objemy zvýšily meziročně o 20 %. V roce 2022 otevřela skupina 13 000 nových výdejních míst a celkově jich tak svým zákazníkům nabízí přes 83 000. Do roku 2025 by Geopost chtěl dosáhnout 100 000 výdejních míst a samoobslužných boxů - 90 % Evropanů by se tak mělo dostat k tomu nejbližšímu do 10 minut.

“Pro celou skupinu je to skvělá zpráva - ačkoliv na trhu panovala dlouhou dobu velká nejistota a nervozita vzhledem k vysoké inflaci a rapidnímu růstu cen energií, podařilo se skupině Geopost i přesto docílit vyšších tržeb a nepolevit v plnění strategických plánů a závazků o udržitelnosti, ” vysvětluje Miloš Malaník, generální ředitel DPD v Česku.

Skupina navýšila také svůj podíl ve společnosti Aramex (z 24,8 na 28 %), která má silnou doručovací síť na Středním východě, v Asii, Africe a Oceánii a ideálně tak doplňuje a rozšiřuje stávající silnou pozici Geopost na evropském trhu.

(pav)

Ilustrační foto: DPD

spinner