3.12. – Společnost DHL Supply Chain obsadila do nově vytvořené pozice obchodního manažera Kamila Řezáče. Ve své funkci bude zodpovědný za implementaci řešení pro zákazníky ze segmentu e-commerce a zároveň zastřeší veškeré obchodní aktivity v tomto směru jak v Česku, tak na Slovensku.
Aktuálně
3.12. – Logistický startup DoDo prochází transformací a po vydařené zahraniční expanzi mění strukturu. Jako doklad přerodu startupu v mezinárodně úspěšnou firmu vzniká skupina DoDo Group, v jejímž čele bude stát dosavadní CEO DoDo Michal Menšík. Provozním ředitelem skupiny se stává Martin Marek, který dočasně zastane rovněž roli CEO pro Českou a Slovenskou republiku.
3.12. – Čínský úřad pro civilní letectví (CAAC) vydal směrnici o letové způsobilosti letadel Boeing 737 MAX. Směrnice je důležitým krokem k tomu, aby se letadlo mohlo po více než dvou a půl letech vrátit v Číně do provozu, informovala včera agentura Reuters.
3.12. – České dráhy v příštím roce zvýší většině svých provozních pracovníků tarifní mzdy o čtyři procenta. U dalších zaměstnanců, zejména v manažerských pozicích, bude růst mezd v průměru o tři a 3,5 procenta. Počítá s tím nová kolektivní smlouva, kterou podnik dnes uzavřel s odbory. Zvýšení mezd dopravce vyjde na 400 milionů korun. Společnost zaměstnává zhruba 15 000 lidí. Průměrná mzda v podniku je podle výpočtu ČTK aktuálně kolem 39 000 korun.
2.12. – Mezinárodní společnost Gestamp, zaměřená na strojírenskou výrobu v automobilovém odvětví, si vybrala společnost GEFCO, globálního experta v oblasti multimodálních dodavatelských řetězců a evropského logistického lídra v automobilovém odvětví, k zajištění přepravy komponent v Portugalsku. Společnost GEFCO plní požadavky firmy Gestamp pomocí kamionů s pohonem na zemní plyn, a zajišťuje tak udržitelnou přepravu z výrobního závodu ve Vendas Novas k zákazníkům v Palmele v režimu just-in-time.
2.12. – Leo Express dokončil vstup strategického partnera, španělských státních drah Renfe, do společnosti. Valná hromada českého soukromého dopravce jednomyslně rozhodla o navýšení základního kapitálů. Následovalo upsání akcií a jejich splacení, po kterém Renfe získalo poloviční podíl ve společnosti. Dalších 5 % pak připadlo švédské firmě EuroMaint, která poskytuje inženýrské a servisní služby pro sektor železniční dopravy. Partneři tak do Leo Express přinesli téměř 200 milionů korun. Leo Express se s novými partnery připravujeme na rozvoj a hledá nové tratě v Česku i v zahraničí.
2.12. – Na českých dálnicích a vybraných silnicích první třídy funguje už dva roky nový satelitní systém. Dopravci během té doby na mýtných poplatcích zaplatili více než 25 miliard korun. Systém zpracoval 1,96 milionu mýtných transakcí, kterými bylo zpoplatněno 6,7 miliardy projetých kilometrů. Nejvytíženější jsou v tuzemsku brněnské úseky dálnice D1. Sdělil to mluvčí společnosti CzechToll Miroslav Beneš. ´
Právě vychází v DN24
Michala Svrčková: MSC dlouhodobě těží z firemní kultury, která věří v lidi a v lokální týmy
5.12. – Námořní doprava se v současné době musí vypořádávat s mnoha potížemi. Jak na tuto situaci reaguje společnost MSC Mediterranean Shipping Company a jak za těchto podmínek funguje její české zastoupení, o tom jsme hovořili s Michaelou Svrčkovou, ředitelkou české a slovenské pobočky MSC.
Právě vychází v DN24
METRANS je inovátorem v oblasti klimaticky neutrálních přeprav
5.12. – Konec roku bývá obdobím předběžného bilancování. Všichni vnímáme, jak turbulentní dobou prochází námořní doprava, jak moc spolehlivé jsou jízdní řády kontejnerových lodí, k jakým zpožděním dochází. Proč zmiňujeme právě tento bod? Dle našeho názoru se právě od tohoto okruhu odvíjí mnoho následných problémů.
2.12. – Dopravní podniky v posledních sedmi letech pořídily desítky nových trolejbusů, autobusů na zemní plyn, elektrobusů nebo tramvají díky dotacím z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). V období let 2014 – 2021 přispěla Evropská unie prostřednictvím výzev IROP dopravním podnikům jen na nákup vozidel téměř 4,5 miliardy korun. Další investice do infrastruktury městské veřejné dopravy se mohly zrealizovat díky Operačnímu programu doprava, který podle statistiky Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR) přispěl částkou 6,8 miliardy korun.