Česká kamionová doprava se pomalu stává exkluzivní službou, která bude lépe placená než doposud. A to v důsledku snižujících se kapacit, které jdou na vrub především nedostatku řidičů. Vyplynulo to z jednání předsednictva Sdružení ČESMAD Bohemia, které se uskutečnilo minulý týden v Praze.
Vydání 19/2017
V komentáři k měsíci srpnu uvádíme několik závažných podnětů a akcí vedoucích k omezování jízd vozidel s naftovými motory, ne-li k jejich úplnému zákazu. V tomto článku se věnujeme dopadům těchto kroků na logistiku a dopravu, jakož i na automobilový průmysl a na celkový evropský vývoj v tomto směru.
Rozjetá výstavba 230 kilometrů dálnic a silnic I. tříd, převod nádraží do vlastnictví státu a zahájení oprav, registrace vozidel na jakémkoliv úřadě, náprava špatně nastavené smlouvy na mýto a nový transparentní tendr. To jsou jen některé z úspěchů ministerstva dopravy za poslední období. Řekl to šéf tohoto resortu Dan Ťok u příležitosti 1000 dnů ve vládní funkci.
V polovině září, konkrétně od 16. do 22., zažijeme již tradiční Týden evropské mobility. Má jít především o dobrou příležitost představit místním obyvatelům alternativy udržitelné mobility, a také vysvětlit výzvy, jimž čelí velká města i menší obce, aby se vyvolaly změny v chování a došlo k pokroku směrem k vytvoření udržitelné dopravní strategie pro Evropu.
Vlastní moderní logistické zázemí, 75 převážně nízkoložných souprav a má kolem sta zaměstnanců. Taková je stručná charakteristika ryze rodinné firmy Blažek a synové, s. r. o., ze Stružnice u České Lípy, která začínala v roce 1991 s několika sedmitunovými vozidly a dnes je největším silničním dopravcem bez zahraničního kapitálu na Českolipsku a jedním z nejvýznamnějších na Liberecku.
Nový model MAN TGE je opravdu nepřehlédnutelnou novinkou v nabídce značky MAN. Doposud v portfoliu výrobce převažovala těžší vozidla. Nyní, s příchodem nové řady TGE, je schopen zákazníkům nabídnout vhodnou dopravní techniku v rozsahu od tří do 44 tun celkové hmotnosti. A to od jednoho partnera a na jednom místě.
„Jaký dopad by podle vás na zajišťování dopravní obslužnosti mělo plošné zřizování krajských autobusových dopravců?“
„Podle Svazu průmyslu a dopravy ČR zajistí nejlepší podmínky pro kraje a cestující otevřené soutěže na zajištění dopravní obslužnosti. V soutěžích kraje ale nemohou hodnotit pouze podle nejnižší ceny.
Reklamní společnost Rencar chystá právní kroky proti pražskému dopravnímu podniku (DPP). Důvodem je letošní řízení, v kterém DPP hledal nového provozovatele reklamy ve vozech MHD. Na konci srpna to sdělil generální ředitel Rencar Pavel Slabý. Konkrétní kroky nespecifikoval. V řízení na reklamu vyhrála letos před prázdninami společnost Czech Outdoor. Spory o provoz reklamy v MHD se táhnou mezi společnostmi Rencar a DPP řadu měsíců.
Praha přidá na platy řidičů v pražské integrované dopravě (PID) zhruba 40 milionů Kč. Peníze dostane desítka soukromých dopravců. Vyplývá to z materiálu, který na konci srpna schválili pražští radní.
Lepší pracovní zázemí mají díky rozsáhlé rekonstrukci zaměstnanci centrálního dispečinku Dopravního podniku města Olomouce (DPMO). Dokončená oprava dispečinku stála 8,5 milionu Kč. V srpnu to řekla mluvčí společnosti Martina Krčová.
České dráhy hospodařily v prvním pololetí letošního roku se ziskem 537 milionů Kč, což představuje výrazný meziroční narůst. Podle ekonomů se dá pozitivní hospodaření považovat za důsledek dlouhodobější strategie národního dopravce – snižování nákladů a zvyšování kvality služeb.
RŽD Logistics, největší multimodální logistický operátor ve Společenství nezávislých států a Pobaltí, dosáhl za prvních šest měsíců letošního roku ve spolupráci se svou dceřinou společností FELB (Far East Land Bridge) nárůstu přeprav o 1,8 procenta ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Podnik přepravil celkem 63 200 TEU, přičemž největší část – 55 900 TEU – připadla na zásilky na hlavním tranzitním tahu Evropa – Čína – Evropa.
LOGISTIKA
Evropská logistická asociace – ELA
ELA A CHYSTANÉ ÍRÁNSKÉ DOPRAVNÍ A LOGISTICKÉ FÓRUM
S ohledem na íránské speciální podmínky po otevření dveří mezinárodnímu obchodu je velmi důležité zásadně zlepšit i jeho obchodní atmosféru a strategii. Znovu rozjetí národní ekonomiky v řadě oblastí bude s určitostí záviset na rozvoji dopravního sektoru na národní úrovni a jeho významné roli při naplňování hlavních cílů íránského plánu rozvoje do roku 2025.
Logistický koncern Hermes za přítomnosti více než 200 obchodních partnerů a zaměstnanců otevřel v srpnu v anglickém Rugby (hrabství Warwickshire ve střední Anglii) své dosud největší evropské logistické centrum, které je schopné odbavit denně rekordních 1,5 milionu balíků.