Oprava centrálního dispečinku vyšla na 8,5 milionu Kč

Oprava centrálního dispečinku vyšla na 8,5 milionu Kč

Lepší pracovní zázemí mají díky rozsáhlé rekonstrukci zaměstnanci centrálního dispečinku Dopravního podniku města Olomouce (DPMO). Dokončená oprava dispečinku stála 8,5 milionu Kč. V srpnu to řekla mluvčí společnosti Martina Krčová.

Centrální dispečink, který kromě dispečerů využívají také řidiči tramvají a autobusů i pracovníci přepravně-tarifního odboru, byl podle Krčové stavebně upraven naposledy v roce 1992.

„Po rekonstrukci prodejny jízdenek, která proběhla v roce 2012, se DPMO tentokrát pustil do zásadnějších oprav zbylých prostor. Během uplynulých měsíců došlo ke komplexním úpravám všech prostor s výjimkou prodejny,“ uvedla Martina Krčová.

Dělníci na dispečinku postupně opravili omítky, vybudovali nové příčky, dveře, obklady, podlahy a rekonstruovali elektrické rozvody, osvětlení, vzduchotechniku, vytápění i slaboproud. „V původním sklepě bylo vybudováno nové sociální zařízení, došlo k přemístění pracovišť dispečerů do klidnějších prostor druhého nadzemního podlaží. Vylepšilo a rozšířilo se také zázemí dispečerů, revizorů i řidičů,“ podotkla Martina Krčová.

DPMO loni přepravil zhruba 54,7 milionu lidí, tedy stejně jako v roce 2015, kdy se ve městě zastavil několikaletý pokles počtu cestujících v tramvajích a autobusech městské hromadné dopravy. DPMO, jehož stoprocentním vlastníkem je město, loni provozoval 68 tramvajových vozidel a 77 autobusů. (čtk)

spinner