Dvě vlakové linky v Praze zajistí za 162,3 mil. Kč ročně RegioJet

Dvě vlakové linky v Praze zajistí za 162,3 mil. Kč ročně RegioJet

29.11. - Společnost RegioJet zajistí pro hlavní město provoz vlakové linky S49 z Roztok do Hostivaře a linky S61, která by by za tři roky měla propojit Hostivař a Běchovice. Město za obě linky zaplatí dohromady zhruba 162,3 milionu korun ročně, provoz již fungující linky S49 na příští rok vyjde na 91,4 milionu. Přidělení zakázky dnes schválili městští radní. Podle primátorova náměstka Adama Scheinherra je cena dosažená v soutěži o zhruba 90 milionů korun ročně nižší, než město předpokládalo.

Do tendru se podle náměstka přihlásily kromě RegioJetu také Arriva a České dráhy. "Pokud se do 14 dnů nikdo neodvolá, budeme moci uzavřít smlouvu," řekl. Linky podle něj budou vybaveny nejmodernějšími nízkopodlažními vlaky. Dopravce pro každou linku zajistí tři vozy plus jeden záložní pro obě, tedy celkem sedm vozidel.

Plánovaná linka S61 by podle náměstka měla začít fungovat zhruba za tři roky, předpokládá to vybudování nových zastávek Hostavice, Jahodnice, Jiráskova čtvrť a Depo Hostivař. Magistrát nyní pracuje na jejich projektu, samotné vybudování by pak podle Scheinherra měla mít na starosti Správa železnic.

Náměstek dodal, že město jedná se Středočeským krajem o výhledovém prodloužení obou linek. Již vlaky na již existující S49 by tak v budoucnu mohly jezdit až do Říčan, budoucí linka S61 pak do Úval u Prahy.

Vlaková doprava v metropoli má podle Scheinherra nevyužitý potenciál. V metropoli je podle něj zhruba stejná délka tramvajových a vlakových kolejí, asi 150 až 160 kilometrů, ale zatímco tramvajemi denně cestuje asi 1,2 milionu lidí, vlakem zhruba 170 000.

Vlaky začaly být do PID výrazněji zapojovány po povodních v roce 2002, kdy nahrazovaly některá spojení, která přerušila velká voda. Lidé využívali vlaky například při cestě ze Smíchova na druhý břeh, když částečně nejezdilo metro B. První linka s označením S se objevila o asi pět let později.

(čtk)

Foto: RegioJet

spinner