​IRU: Dekarbonizace regionálních autobusů musí probíhat podle realistického plánu

​IRU: Dekarbonizace regionálních autobusů musí probíhat podle realistického plánu

Veřejné i soukromé organizace silniční dopravy a výrobci vozidel vyzývají Evropskou unii, aby uznala rozdíly mezi městskými a meziměstskými autobusy a stanovila realistické cíle pro dekarbonizaci regionálních autobusů.

Autobusy třídy II mají nízkopodlažní a meziměstské profily, které v regionální veřejné dopravě plní odlišný účel. Meziměstské autobusy jsou obvykle větší než městské autobusy. Pokrývají delší trasy, až 600km, a uspokojují různé dopravní potřeby.

Mezinárodní unie silniční dopravy (IRU), Mezinárodní asociace veřejné dopravy (UITP) a Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) ve společném dopise předsedovi výboru ENVI Evropského parlamentu a předsednictví Rady vyzvaly EU, aby rozlišovala mezi městskými a meziměstskými autobusy (nízkopodlažními autobusy třídy II) a stanovila realistický plán dekarbonizace regionálních autobusů.

Ředitelka IRU pro prosazování zájmů při EU Raluca Marian řekla: „Meziměstské autobusy nejsou městské autobusy. Jejich funkčnost je bližší autokarům než autobusům obsluhujícím naše města. Vozidla s nulovými emisemi potřebují na svých trasách nabíjecí infrastrukturu. Nabíjení v depech, které se používá pro městské autobusy, pro ně nefunguje. Žádáme EU, aby stanovila realistické cíle pro dekarbonizaci meziměstských autobusů, protože potřebná infrastruktura není připravena do roku 2030.“

(lan)

Ilustrační foto: IVECO Bus

spinner