​Systém AutoStore od Element Logic umožňuje Knuspru doručovat zboží do tří hodin

​Systém AutoStore od Element Logic umožňuje Knuspru doručovat zboží do tří hodin

7.11. - Společnost Knuspr, která je součástí Rohlik Group se sídlem v České republice, je díky automatizaci svého distribučního centra v Mnichově schopna vyskladňovat zboží až třikrát rychleji. Zároveň zdvojnásobila svou celkovou produktivitu a snížila potřebu budoucích investic. Systém AutoStore Knuspru dodala společnost Element Logic.

Rohlík působí v Německu pod značkou Knuspr již druhým rokem. Prudký nárůst poptávky v poslední době však společnost vedl k zahájení automatizace skladu s cílem zvýšit efektivitu a rozšířit kapacity. Vzhledem k tomu, že společnost Knuspr zákazníkům standardně nabízí doručení zboží do tří hodin od objednání, hledali systém, který by byl schopen skladovat různorodou škálu produktů a uměl rychle vychystávat zboží.

Výběr vhodného automatizovaného systému zahájil Knuspr identifikací činností, které ve skladu zabraly nejvíce pracovního času včetně vychystávání, skladování a doplňování zásob. Díky tomu dokázali definovat procesy, u nichž by byla automatizace přínosná. „Vyhodnotili jsme všechny dostupné technologie automatizace skladu na trhu, které by pro náš byznys mohly být vhodné. Vzhledem k důležitosti dosažení vysoké rychlosti vychystávání byla implementace automatizovaného skladovacího a vyhledávacího systému (ASRS) jasnou a logickou volbou, jak zvýšit produktivitu a zároveň zajistit přesnost,“ říká Aleš Malucha, Chief Automation Officer skupiny Rohlík. Inovativní modulární design systému AutoStore od Element Logic představoval pro Knuspr příležitost k podstatnému zvýšení jejich úložné kapacity, a to bez potřeby dalšího rozšiřování, a zároveň možnost, jak zvýšit celkovou produktivitu.

Uvedení AutoStore do provozu za pouhé tři měsíce

Instalace automatizovaného skladu byla rozdělena do dvou fází. Během první došlo k vyklizení části skladu a instalaci nového systému, zatímco ve druhé části skladu se nadále zpracovávaly každodenní objednávky. Následně se ve druhé fázi role těchto oblastí obrátily, dokud nebyla dokončena kompletní instalace systému AutoStore. Celý projekt trval osm měsíců, samotná fáze instalace byla úspěšně dokončena za tři měsíce. Joachim Kieninger, ředitel strategického obchodního rozvoje společnosti Element Logic, uvádí, že bylo zcela klíčové pro správný chod celého projektu vybudovat silný vztah s projektovým týmem Knuspru: „Aleš a jeho tým chtěli využít AutoStore co nejlépe, proto se od prvního momentu aktivně zapojovali a dozvídali stále více o fungování technologie AutoStore. A naopak, náš Element Logic tým stále více chápal vizi procesů, které chtěl Knuspr realizovat."

Společnost Knuspr také díky silné interoperabilitě systému AutoStore může nadále využívat stávající software pro řízení skladu (WMS). V tomto případě společnost Element Logic jednoduše rozšířila systém WMS o další softwarový modul, který umožnil automatizované operace ve srovnání s předchozím manuálním pracovním postupem.

Automatizovaný sklad je trojnásobně efektivnější

V mnichovském skladu se nyní vyřizuje přibližně 3 000 objednávek denně. Implementací AutoStore došlo ke dvojnásobnému navýšení produktivity skladu ve srovnání se starým manuálním provozem a trojnásobně vyšší efektivitě procesu vychystávání od uvedení do provozu.

Zlepšení procesů není jedinou výhodou automatizace skladu. Došlo také ke znatelnému nárůstu spokojenosti zaměstnanců vlivem výrazného snížení manuální práce. Místo toho, aby lidé pro zboží chodili, je jim přineseno, a jakmile je umístěno v síti, vyžaduje minimální zásah člověka. Vychystávání, doplňování zboží a opravy byly automatizovány, což umožnilo členům týmu soustředit se více na kvalitu odvedené práce.

(lan)

Foto: Element Logic

spinner