​Scania uvádí na trh nová spalovací a plug-in hybridní hnací ústrojí pro autobusy

​Scania uvádí na trh nová spalovací a plug-in hybridní hnací ústrojí pro autobusy

29.9. - Nová platforma hnacího ústrojí Scania, založená na motoru Super pro nákladní automobily, se dodává ve spalovacía plug-in hybridní konfiguraci pro autobusy. Vyhovují různým potřebám a požadavkům a umožňují výrazně snížit spotřebu paliva. Provozovatelé dálkových autobusů s nimi též splní požadavky v bezemisních zónách. V době politických a technologických změn, kdy předpisy o emisích oxidu uhličitého a různé místní zákony týkající se udržitelnosti vyvolávají u provozovatelů autobusové dopravy nejistotu, reaguje Scania uvedením dvou nových pohonů.

Nové spalovací hnací ústrojí Scania Super, u kterého mohou nákladní vozidla již nyní těžit z oceňovaných výhod v oblasti spotřeby paliva, představuje dosud nejefektivnější a nejhospodárnější pohon Scanie s nejdelší životností. Plug-in hybridní elektrická varianta (PHEV) je vynikající alternativou pro zákazníky, jejichž cílem je významně snížit náklady a emise uhlíku. Získají tak mimořádnou flexibilitu v oblasti provozu, která je třeba pro splnění požadavků v bezemisních zónách při současném zajištění prvotřídních služeb zákazníkům v dálkové dopravě. Díky nové platformě hnacích ústrojí se dvěma odlišnými alternativami v řešeních ICE a PHEV si provozovatelé dálkové dopravy mohou zvolit variantu ideálně odpovídající na problémy, jež řeší, a vyhovující podmínkám, v nichž fungují.

Scania Super: 8% úspora paliva a emisí při prodloužené životnosti

Pro velkou část dálkových tras zůstávají celosvětově konvenční autobusy nejvhodnější, ne-li jedinou možnou volbou. Pohon Scania Super splňuje jejich požadavky a představuje nejmodernější technologii spalování. Vyznačuje se několika výjimečnými vlastnostmi, ale jedna z nich vyniká: mimořádná úspora paliva až o 8 (osm!) procent ve srovnání s ekvivalentním současným pohonem, který je již sám o sobě špičkou v oboru. To výrazně snižuje jak celkové náklady na provoz, tak i emise CO2. Předpoklady pro tyto úspory nákladů a emisí oxidu uhličitého vytváří nový 13litrový motor a nová verze převodovky Scania Opticruise. Hnací ústrojí je rovněž připraveno na emisní normu Euro 7. Zcela nový systém následné úpravy výfukových plynů dále snižuje škodlivé emise.

Závazek společnosti Scania v oblasti udržitelné přepravy osob jde ruku v ruce s jejím závazkem pomáhat zákazníkům dosáhnout maximální výnosnosti svých aktivit. Nový motor byl zkonstruován s cílem dosáhnout životnosti dvou milionů kilometrů, což představuje obrovský nárůst v porovnání s jeho předchůdcem, který sám se již vyznačoval velkou odolností. Doba provozuschopnosti se také zvýšila, protože všechny motorové filtry jsou umístěny na „studené“ (ne-turbové) straně motoru, což zajišťuje lepší přístup pro servis a umožňuje jejich rychlejší výměnu.

Udržitelnost dopravy není spojena jen s emisemi CO2, ale také s bezpečností na silnicích. Scania dbá na bezpečnost silničního provozu a pomocné brzdy nového hnacího ústrojí zajišťují bezpečnější ovládání vozidla. Soubor bezpečnostních systémů Scania pro řidiče může k tomuto zásadnímu aspektu přepravy osob přispět.

Plug-in hybrid: mimořádná účinnost a dojezd až 80 km na elektřinu

Plug-in hybridní elektrická varianta (PHEV) je všestranné řešení, které je primárně určeno pro provoz na dlouhé vzdálenosti, umožňuje vyhovět požadavkům v bezemisních zónách, výrazně snižuje spotřebu paliva a produkované emise a zvyšuje komfort řidiče i cestujících.

Díky integrovanému elektrickému motoru a šestistupňové převodovce PowerShift může PHEV fungovat ve čtyřech různých režimech: elektrický, hybridní, udržovací nabíjení a nucené nabíjení. Elektrický dojezd na jedno nabití je až 80 kilometrů a elektrický výkon je 290 kW. Díky tomu je možný vjezd do bezemisních zón, a to i značně rozlehlých, aniž by se snížil celkový dojezd. V závislosti na místních požadavcích umožňuje režimelektrického vozidla přístup do center měst – ať pro současné, nebo pro budoucí potřeby.

Pro usnadnění přechodu do elektrického režimu a zpět mohou provozovatelé využít technologii zaměřování polohy Scania Zone, která proces automatizuje. Pokud je tedy vozidlo používáno v bezemisních oblastech, může být v systému Scania Zone předem naprogramováno. To znamená, že vůz může automaticky přepnout na elektrický pohon z hybridního režimu, který se běžně používá a zajišťuje dostatečnou efektivitu v jiných typech provozu.

Různé režimy pohonu vytvářejí společně hnací ústrojí, které umožňuje mimořádně efektivní cestování na dlouhé vzdálenosti – s úsporou paliva a emisí až 40 % v typickém smíšeném autobusovém provozu. Nabízí také flexibilitu a univerzálnost, které pomáhají provozovatelům vypořádat se s rostoucími nároky na provoz autobusůa zároveň připravuje jejich podnikání na budoucnost.

Různá řešení pro různé potřeby

„Naše nová spalovací a plug-in hybridní hnací ústrojí jsou zářným příkladem dvojího závazku společnosti Scania k podpoře udržitelnosti a ziskovosti u zákazníků v oblasti autobusové dopravy,“ řekl Carl-Johan Lööf, vedoucí produktového managementu pro řešení v oblasti přepravy osob ve společnosti Scania.

„S těmito novými pohony budeme schopni poskytnout provozovatelům dálkových autobusů neuvěřitelně konkurenceschopná řešení bez ohledu na jejich specifické potřeby nebo konkrétní výzvy, kterým čelí, a uspokojit tak jejich současné i budoucí podnikatelské potřeby,“ dodal.

Více informací o nových pohonných jednotkách pro autobusy a autokary naleznete na stránkách scania.com.

(red)

Foto: Scania

spinner