Renault Trucks si v roce 2020 udržel svou pozici

Renault Trucks si v roce 2020 udržel svou pozici

25.3. - V roce 2020 bylo prioritou značky Renault Trucks zachovat aktivity svých zákazníků. Více než devadesát procent prodejních a servisních míst Renault Trucks tak zůstalo pro zákazníky a jejich vozidla během pandemie v provozu. V této komplikované době si Renault Trucks i přes pokles objemu udržel svůj podíl na trhu s celkovým počtem 41 117 fakturovaných vozidel. Pozitivní fakt představoval pro Renault Trucks dvanáctiprocentní nárůst objednávek v porovnání s předchozím rokem.

Značka Renault Truck uzavřela 18. března 2020 své čtyři francouzské výrobní závody z důvodu ochrany bezpečnosti zaměstnanců. Výroba se postupně obnovila od 23. dubna 2020.

Prioritou Renault Trucks v roce 2020 však bylo zůstat po boku svých zákazníků a podpořit je v jejich aktivitách, které byly pro společnost během krize naprosto zásadní. Během březnového lockdownu byl Renault Trucks schopen zajistit více než 90% provozuschopnost své prodejní a servisní sítě po celém světě, a to díky zavedení nejpřísnějších pravidel v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví.

Stabilní tržní podíl v Evropě, nesporný lídr ve Francii

Renault Trucks si udržel svoji pozici na turbulentním evropském trhu díky zřízení samostatné organizační struktury a díky vytváření flexibilních nabídek, které se v době krize přizpůsobovaly potřebám zákazníků.

Na evropském trhu v segmentu vozidel nad 6 tun zaznamenal francouzský výrobce v roce 2020 stabilní tržní podíl 8,5%. V segmentu vozidel nad 16 tun zůstal tržní podíl beze změn 8,8 %, zatímco v segmentu vozidel střední řady (6-16 tun) vzrostl tržní podíl o 0,3 procentního bodu na 6,6 %.

Ve Francii na svém domácím trhu zůstává Renault Trucks nesporným lídrem v segmentu vozidel nad 6 tun s tržním podílem 28,3 %, což je nárůst o 0,6 procentního bodu. V posledním čtvrtletí roku 2020 Renault Trucks zaznamenal pozitivní ukazatel v podobě 40% nárůstu objednávek ve srovnání s předchozím rokem.

Rekordní objemy ojetých vozidel vzrostly o 9 %

Ojetá vozidla představují pro Renault Trucks strategickou oblast činnosti. Kroky, které výrobce podnikl v souvislosti se specifikací nových nákladních vozidel (s ohledem na jejich budoucí příchod na trh ojetých vozidel), opatření přijatá během koronavirové pandemie, která se týkala flexibility financování, snadného přerušení smluv atd. umožnil značce dosáhnout v roce 2020 dobrých výsledků. Renault Trucks zaznamenal skutečně rekordní objem 10 308 fakturovaných ojetých vozidel, což představuje 9% nárůst ve srovnání s rokem 2019.

Renault Trucks zvýšil úroveň penetrace servisních smluv pro ojetá vozidla v porovnání s rokem 2019 o 4 procentní body na 28%. V roce 2020 vzrostli počet ojetých nákladních vozidel prodaných se smlouvou Selection o 25 %.

Jedinečná pozice na trhu ojetých nákladních vozidel

Renault Trucks přijímá zcela inovativní přístup k trhu ojetých vozidel. Tato strategie je na trhu jedinečná a je založena na recyklaci.

Nejlepším příkladem je specializovaná továrna značky pro renovaci ojetých nákladních vozidel Used Trucks Factory, která je součástí výrobního závodu v Bourg-en-Bresse. Transformační procesy, které zde probíhají, jsou předmětem specifických studií zaměřených na výzkum a vývoj. Z hlediska průmyslového výrobního procesu a kontroly kvality splňují stejně vysoké standardy jako ty, které se používají při výrobě nových vozidel. V roce 2020 bylo v továrně Used Trucks přestavěno 500 vozidel a v letošním roce byly uvedeny na trh další modely z této továrny, například Renault Trucks T X-64, vozidlo určené pro africké a blízkovýchodní trhy.

Značka Renault Trucks rovněž provádí implementaci vlastní recyklace a opětovného použití dílů pro nákladní vozidla prostřednictvím Indra Automobile Recycling. Tento projekt byl schválen francouzskou agenturou pro životní prostředí ADEME.

Renault Trucks je skutečný průkopník ve svém přístupu k ojetým vozidlům, kdy transformuje aktivity a nákupní návyky a současně zrychluje přechod na oběhové hospodářství.

Renault Trucks pokračuje v investicích do elektromobility

Renault Trucks má ambiciózní cíle na poli elektromobility z hlediska objemu. Výrobce oznámil, že do roku 2025 budou elektrická vozidla představovat 10% jeho objemu prodaných vozidel a do roku 2030 pak 35 %. Konečným cílem je nabídnout do roku 2040 100% svých vozidel bez fosilních paliv.

Francouzská značka vynakládá významné investice pro dosažení tohoto cíle. V březnu 2020 zahájila sériovou výrobu své druhé generace elektrických vozidel v závodě Blainville-sur-Orne a nyní se může pochlubit nejširší nabídkou elektrických vozidel na trhu. Modely Renault Trucks D Z.E., D Wide Z.E. a Master Z.E. představují kompletní řadu od 3,1 do 26 tun a splňují požadavky při rozvážce, distribuci zboží nebo svozu odpadu v rámci měst.

Renault Trucks zřídil novou prodejní organizaci zaměřenou na elektromobilitu, aby podpořil a pomohl svým zákazníkům při přechodu k elektromobilitě. Renault Trucks současně pokračuje v investicích do rozšiřování elektrifikace své kompletní modelové řady. Počínaje rokem 2023 bude elektrická řada vozidel zastoupena v každém segmentu: distribučním, stavebním i dálkovém.

(pav)

Foto: Renault Trucks

 

spinner