Renault Trucks nabídne od roku 2023 elektrická vozidla v každém segmentu

Renault Trucks nabídne od roku 2023 elektrická vozidla v každém segmentu

27.3. - Renault Trucks pokračuje v investicích do elektromobility. Od roku 2023 bude značka nabízet v distribučním, stavebním a dálkovém segmentu plně elektrická vozidla. Renault Trucks zřídil novou organizace zaměřenou na elektromobilitu, která má za cíl podporovat tento vývoj a nabízet na trhu kompletní a konkurenceschopnou řadu vozidel. Francouzský výrobce tak potvrzuje svůj závazek dopravy bez fosilních paliv.

S cílem přispět k plnění Pařížské dohody o omezení globálního oteplování na méně než 1,5 stupně Celsia ve srovnání s předindustriální úrovní se značka Renault Trucks zabývá transformací trhu nákladních vozidel postupnou elektrifikací svých modelových řad tak, aby do třiceti let byla její vozidla uhlíkově neutrální. Protože nákladní vozidla mají životnost nejméně deset let, musí všechna z nich vyrobená do roku 2040 jezdit bez fosilních paliv. K dosažení této významné transformace směrem k bez uhlíkové dopravě bude mít zásadní význam elektrická energie a vodíkové palivové články.

Tahač Z.E. a stavební model od roku 2023

V březnu 2020 zahájil Renault Trucks sériovou výrobu své druhé generace elektrických vozidel v závodě Blainville-sur-Orne a nyní se může pochlubit nejširší nabídkou elektrických vozidel na trhu. Modely Renault Trucks D Z.E., D Wide Z.E. a Master Z.E. představují kompletní řadu od 3,1 do 26 tun a splňují požadavky při rozvážce, distribuci zboží nebo svozu odpadu v rámci měst.

Cílem Renault Trucks je však rozšířit elektrickou řadu svých vozidel pro všechna použití. Výrobce proto připravuje od roku 2023 uvedení a prodej elektrického tahače Z.E., aby reagoval na potřeby regionální a meziregionální dopravy. Ke stejnému datu bude na trh uveden také 100% elektrický model stavební řady přizpůsobený požadavkům výstavby ve městech.

Během druhé poloviny tohoto desetiletí Renault Trucks plánuje nabízet řadu elektrických nákladních vozidel poháněných vodíkovými palivovými články, která budou určena pro dálkovou přepravu a náročné aktivity.

Zřízení organizace zaměřené na výzkum, vývoj a podporu cílů na poli elektromobility

Elektromobilita je pilířem naší strategie a usilujeme o vedoucí postavení v této oblasti,“ oznámil Bruno Blin, prezident Renault Trucks. „Naším cílem je, aby v roce 2030 představoval objem prodaných elektrických vozidel 35%. Do roku 2040 budou všechny naše řady vozidel stoprocentně bez fosilních paliv.“

Pro dosažení cílů, které si Renault Trucks stanovil, spoléhá na specializované organizace, ať už v oblasti výzkumu a vývoje nebo prodejních a poprodejních služeb. Na straně výzkumu a vývoje hodlá Renault Trucks čelit hlavním technologickým výzvám prostřednictvím strategických partnerství, ale také synergie v rámci skupiny Volvo, jejíž je součástí, při zvyšování objemů a snižování nákladů.

Aby mohli dopravci získat nejlepší řešení v oblasti elektromobility, bude Renault Trucks těžit z aktivit nové organizace pro vývoj v rámci Volvo Group, zaměřené na vozidla střední řady, což je klíčový segment pro postupné zavádění elektromobility u nákladních vozidel. Renault Trucks bude využívat z partnerství s Volvo Energy, novým subjektem Volvo Group, který se věnuje dodávkám, druhému životnímu cyklu a recyklaci baterií a také řešení nabíjení. Při vývoji baterií určených speciálně pro použití u těžkých nákladních vozidel bude značka využívat strategické aliance vytvořené společnostmi Volvo Group a Samsung SDI.

Při podpoře této udržitelné transformace bude mít Renault Trucks možnost využívat nového výzkumného a vývojového centra v Lyonu s názvem X-Tech Arena, jehož výstavba bude dokončena počátkem roku 2023 a představuje investici ve výši 33 milionů EUR.

(pav)

Vizualizace: Renault Trucks

spinner