Model Volvo FMX slaví deset let na trhu

Model Volvo FMX slaví deset let na trhu

Před uvedením modelu Volvo FMX se ve stavebnictví využívala různá provedení vozidel Volvo FM a Volvo FH. Na základě mnohaleté zpětné vazby od zákazníků bylo v roce 2010 úspěšně uvedeno nákladní vozidlo Volvo vyvinuté speciálně pro stavební práce – Volvo FMX. „Volvo FMX změnilo pravidla hry a brzy si získalo velkou oblibu u našich dopravců i řidičů,“ řekl Vladimír Sklář, obchodní ředitel Volvo Truck Czech Republic.

Jednou z předností uvedeného vozidla byl odolný a moderní exteriér prvního Volva FMX, viditelně se inspirující stavebními stroji značky Volvo. Z praktických vlastností modelu Volvo FMX lze uvéstrobustní tažné zařízení, ochranné kryty světlometů, nové protiskluzové schůdky a praktický žebřík. Odolné nákladní vozidlo pro stavaře též nabídlo ocelový nárazník složený ze tří kusů, ochrany rohů z oceli o tloušťce 3 mm, robustní krycí plech klikové skříně a přední ochranný rám.

Zvýšení odolnosti již po třech letech

Pouhé tři roky po premiéře modelu Volvo FMX se společnost Volvo Trucks rozhodla uvést na trh novou verzi. Úpravy se dotkly kabiny a současně byly přepracovány všechny komponenty přední konstrukce. Díky novému pneumatickému odpružení narostla světlá výška na 300 mm. Závěsné zařízení nyní umožňuje tahání přívěsů o hmotnosti až 32 tun.

„Byli jsme natolik povzbuzeni okamžitým úspěchem Volva FMX, že jsme již v roce 2013 představili jeho novou verzi. Ta se stala ještě robustnějším řešením pro náročné podmínky ve stavebnictví,“ řekl Vladimír Sklář.

V témže roce byl uveden systém Volvo Dynamic Steering (VDS), další patentovaná technická inovace umožňující jízdu s nákladním vozidlem při minimální námaze. Systém Volvo Dynamic Steering kombinuje klasický hydraulický posilovač s elektronicky řízeným elektromotorem vestavěným do skříně řízení.

„Tento systém řízení dokonale vyhovuje charakteru nákladního vozidla pro stavebnictví. Za nízkých rychlostí jízdy je řízení lehké a precizní, čímž řidiče zbavuje zbytečného namáhání paží a ramen. To znamená vyšší bezpečnost a menší riziko pracovních úrazů,“ uvedl Vladimír Sklář.

Převodovka I-Shift pro vysoké zatížení

Špičková převodovka Volvo I-Shift ve verzi pro stavebnictví dovoluje Volvu FMX vypořádat se s náročným a kopcovitým terénem při zachování vysoké míry produktivity i pohodlí řidiče. V roce 2016 uvedlo Volvo Trucks převodovku I-Shift s převody pro velmi pomalou jízdu, které nákladnímu vozidlu umožňují rozjet se z místa při zatížení až 325 tun. Vozidlo se také dokáže pohybovat rychlostí pouhých 0,5 km za hodinu – což je ohromná pomoc při požadavku na přesné manévrování.

(lan)

Foto: Volvo

spinner