​Liftagu loni klesly tržby z přeprav o 34 pct na 265 milionů Kč

​Liftagu loni klesly tržby z přeprav o 34 pct na 265 milionů Kč

23.1. - Pandemie pozměnila fungování tuzemské přepravní společnosti Liftago. Hodnota jeho přeprav v loňském roce meziročně klesla o 34 procent na 265 milionů Kč. Původně přitom firma očekávala 50procentní růst. Propad byl způsoben zejména poklesem poptávky v taxislužbě, naopak doručování zboží vzrostlo o 6000 procent. Včera to uvedl šéf společnosti Ondřej Krátký. Podle něj dosud krize stála Liftago desítky milionů korun.

Koronavirová krize tak urychlila přechod Liftaga do platformy pro přepravu lidí i věcí. Společnost obsloužila přes půl milionu koncových zákazníků, dále přes 1500 firemních uživatelů taxislužby a přes 600 firemních partnerů logistiky.

"Na pandemii reagujeme rychlou adaptací a investicemi do inovací. I pro rok 2021 řadu novinek připravujeme a naši individuální i firemní zákazníci se o nich dozví nejdříve," uvedl Ondřej Krátký.

Pandemie podle něj výrazně změnila současné fungování na trhu. Značně ubylo objednávek taxi do restaurací či za kulturou. Naopak opačným trendem se mění cesty do práce na úkor MHD, což může znamenat problémy po krizi. Obří nárůst naopak zaznamenalo nakupování přes internet, což zvýšilo i zkvalitnilo doručování zboží.

Na přepravu zboží se během krize přeorientovala i řada dalších taxislužeb v Česku. Například alternativní přepravce Bolt vloni spustil službu na doručování jídla z restaurací Bolt Food, ve stejné sféře začali podnikat i někteří klasičtí provozovatelé taxi. Některé taxislužby se během krize podílely také na přepravě zdravotníků či ochranného materiálu.

Liftago bylo jako start-up založeno Martinem Hausenblasem, Ondřejem Krátkým a Jurajem Atlasem, loni v říjnu pak do firmy investičně vstoupila společnost Livesport Invest miliardáře Martina Hájka. Společně drží zhruba 90 procent akcií.

(čtk)

Foto: Liftago

spinner